Moolkeesje Schreef:
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden, dat ook de
temperatuur van het water daar een rol bij speelt.
Dat is waar t/m 10 atm vanaf 20atm zou dat geen rol mogen spelen.
temperatuur van het water daar een rol bij speelt.
Dat is waar t/m 10 atm vanaf 20atm zou dat geen rol mogen spelen.
Moolkeesje Schreef:
temperatuur van het water daar een rol bij
speelt.Dat is waar t/m 10 atm vanaf 20atm zou dat geen
rol mogen spelen.
Dit geldt toch niet voor horloges die 200m wr horloges zijn aangeduid zijn als Diver, zoals een G-Shock of Seiko Sports?
Ik heb voor de vakantie vier nieuwe banden laten monteren. Kom ik mijn auto ophalen zit er geen lucht in de banden. Ja meneer u wilde vier nieuwe banden hebben maar u heeft niet gezegd dat er lucht in moest. Zo kunnen we nog wel doorgaan.
Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat een horloge na een service beurt wd is. Maar ja…vaak zijn de juiste pakkingen in voorraad hebben het probleem.
Groet, Gert
Vintage of niet. als een horloge gespecificeerd is als zijnde waterbestendig tot XXX meter… dan moet ie dat na een servicebeurt ook zijn…
als je auto bij de garage is geweest voor een grote beurt, dan mag je ook van je garage verwachten dat ie in tiptop staat is…
en… herrinneren we ons het verhaal nog van die man in de VS, die jaaaaaren geleden zijn horloge kwijtraakte in een meer, toen ie in het water met zijn zoontje aan het stoeien was?.. dat horloge heeft meer dan 20 jaar onder water gelegen… een duiker vond em, er stond een rijbewijsnummer in de caseback, waarmee de eigenaar achterhaald is… het horloge is schoongemaakt, en voorzien van een nieuwe batterij… gereed voor dagelijks gebruik…
een poosje geleden heb ik hier het verslag gepost van de restauratie/service van mijn vaders Seiko… dat horloge is ook minimaal 25 jaar oud… na montage is ie bij mij in de klok gegaan om te kijken of ie weer waterdicht was… dat was ie… ik heb het horloge later nog fysiek getest in een bak water… DROOG aan de binnenkant… kleine moeite… hoort er gewoon bij…
Vind ik ook! Zie ik als vanzelfsprekend of service… ligt eraan hoe je het wilt zien!