Ik doe ze in twee verschillende mandjes, samen met nog een klein onderdeeltje, zodat ik naderhand weet welke welke is.
Ik doe bv het anker altijd samen met de chaton/deksteen van de balanskloof. Die van de platine met iets anders, het ringetje van het opwindrad of zo.
de laatste tijd kan ik zeer genieten van zulke verslagen
doe zo verder,
ik kijk uit naar de volgende
Zo doe ik het ook altijd, die van de platine doe ik bij de raderen, de ander kan dan niet meer missen
Mooi hoor! Genieten en leerzaam!
Ik laat ook de stenen en chatons zitten als alles in de Elma gaat. Aangezien je die toch later apart schoonmaakt. Nog geen losse paletten gehad gelukkig.
Grappige oplossing twee glaasjes om de balans in te leggen. Als bescherming tegen stof, neem ik aan?
Als ik het meteen weer monteer vind ik het risico op stoten tegen de spiraal groter dan stof vangen, met mijn motoriek toch zekerā¦Als het even langer duurt gaat het in de grote stolp.
Mooie Pontiac geworden! Nou nog het bandješā¦
Hahahaā¦
Zeker tegen het stof inderdaad en alle andere externe dreigingenā¦
Heb je een idee voor het bandje?
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! ā¬8,25 30ļ¼ Off | Messing Horloge Balanshouder Tack Beugel Horloge Balans Wielen Horloge Beat Aanpassen Standaard Voor Horlogemaker
Deze bevalt me erg goed. Voor het opbergen van de balans.
Een favorietje van me om een keramische kookplaat te reinigen. Ik heb t ook gebruikt om uurwerkjes schoon te maken, maar hou het ver weg van balans en anker. Juist wegens met shellac vastgezette delen.
Ik heb in mān stolpjes een kunststof plaatje liggen met een gat erin, daar kan ik de balans op leggen met de onderste tap mooi vrij in het gat. Hoef ik dat ding niet meer elke keer om te draaien om hem neer te leggen.
Nou Serge, dat ziet goed uit
Groeten Iwan
Ook slim!
Op de achterkant is reclame voor Laureat
Dat is/was een galvanische laag. De kleur van chroom maar de fabrikant beweerde dat het houdbaarder zou zijn.
Mooi verslag met een mooi horloge!!
Omgerekend⦠100 Bfr. = f 5,= = ā¬2,45ā¦
Leuke prijs toenā¦
BEF 2295 = ⬠56.89 ongeveer
De koers is 40.3399
naar HFL van toen omgerekend (koers 2.20371) ongeveer 125.40