Servicevraag: welke horlogemaker voor Breitling Cal. 30?

Asking for a friend.

Welke horlogemakers kunnen uit de voeten met een Breitling Cal. 30 uurwerk? Dit is een ETA 2892-A2 met een chrono module er op. Schijnt nogal lastig te servicen te zijn. De Navitimer in kwestie verliest 30 seconden per dag en reset niet meer naar 0.

Alvast bedankt!

1 like

Fuck Bob.

3 likes

S&C, een AD

@flowert heeft zich recentelijk verdiept in Breitling. Misschien dat die er wat mee aan kan?

2 likes

Heeft hij die Seiko al gevonden? Dan betaal ik de service in ruil voor de Seiko

2 likes

Informeer eens bij Ed Schouten van Timefix in Akersloot. Heeft bij Breitling gewerkt voordat hij voor zichzelf begon.

6 likes

U zegt Breitling? Ik zeg @PeterLC! :watch:

Ik zeg ook Ed Schouten. :grin:

Of - Mark Braamhaar. :+1:

Misschien iets voor André? @Horloge24

Het uurwerk kan iedere horlogemaker.
De chrono opbouw wordt niet geserviced maar opgestuurd en vervangen.
Om hem te servicen is idd een lastige klus.
De chrono heeft meestal geen service nodig alleen het uurwerk.
Maar als ie niet meer goed op 0 reset dan zal er toch wat in de opbouw niet goed zijn.

1 like

Yes! :muscle:

4 likes

:drooling_face:

1 like

Klopt niet, wordt gewoon geheel gedemonteerd en gereviseerd. De chronograaf heeft zeker net zoveel onderhoud nodig als het uurwerk, de secondewijzer aandrijving loopt door de module heen en komt niet rechtstreeks vanaf het basis uurwerk naar de wijzer-as.

Heb zelf de cursus bij Breitling in Karlsruhe gehad en spreek dus uit ervaring.

Daarnaast vervangen de niet gecertificeerde horlogemakers niet alle pakkingen, dit omdat er in de meeste Breitling horloges speciale maten gebruikt worden die niet via andere kanalen te verkrijgen zijn.

3 likes

DIe andere

1 like

Ja klopt dat het mogelijk is. Het is alleen een vervelend werkje vandaar dat de meeste ze opsturen en een gereviseerde terug krijgen.
Heb ze zelf ook wel eens gedaan en je bent even bezig ja.

Deze kun je niet opsturen en een gereviseerde retour ontvangen. Kan wel bij enkele andere merken [ meestal met een ETA 2894-2 ] maar niet bij Breitling. Hier zal de echte horlogemaker zijn vakmanschap moeten bewijzen.

En dit opsturen zul je als niet erkend / gecertificeerd Breitling horlogemaker zo wie zo niet voor elkaar krijgen. Zelfs onderdelen zullen moeilijk te verkrijgen zijn en bepaalde delen slijten juist in de chronograaf unit.

2 likes

Ook leuk. :+1:

Ellende, die DD-modules. Ook voor elke plek in de module weer een andere maat schroef, alleen al. Ben wat dat betreft blij bij Breitling weg te zijn. :sweat: Plus, je kunt altijd de pech hebben toch een wat haperende centrale secondenteller te houden.

Dus - Mark Braamhaar. Was de derde in rang na de Groenefeld-broertjes bij QWS. Als er iemand nog slinkse wegen kan bewandelen voor de juiste onderdelen, is hij het wel.

Waarom moeilijk doen?

5 likes

Mark heeft level 4 meen ik. :grin:

Ik slechts level 1. :disappointed:

1 like