Tijdens mijn vakantie in Schwarzwald trof ik puur toevallig een juwelier in Titisee met een fraai uitgestalde etalage. De zaak liep uiteraard over van de Duitse vlaggendragers als Glashütte, Nomos en Bruno Söhnle. Leek me aanvankelijk logisch, zo dicht bij het plaatsje Glashütte, totdat ik er via Google achter kwam dat dit een andere Glashütte is dan de meer oostelijke plaats waar de Duitse horlogeindustrie daadwerkelijk gevestigd is. Gelukkig was ik er nog niet naartoe gefietst voor een rondleiding oid.
Anyway, in de etalage lagen ook andere topmerken als Blancpain en JLC, evenals Hamilton, Longines, Omega en Tag. Tot mijn verbazing lag er ook een aantal horloges van een merk dat mij compleet onbekend was: SevenFriday. Nu zijn er natuurlijk veel meer horloges die me niets zeggen, maar in mijn ogen misstonden deze horloges toch een beetje tussen hun collega’s van de andere merken. Uiteraard een kwestie van smaak, maar ik vind er werkelijk niks aan.
Even verderop in dezelfde straat een toeristisch winkeltje dat alles met de namen Titisee en Schwarzwald erop verkocht, een ander nieuw merk ontdekt. Tussen de horloges van Fila, Oozoo en andere plakmerken, stonden vitrines met horloges van het merk Carl von Zeyten. Gepromoot met de kreet Black Forest Watches. Een mij eveneens onbekend merk, maar het sprak me meer aan dan Seven Friday.
Een paar jaar geleden zag je Seven Fridays nog wel ns op het forum. De laatste tijd eigenlijk nooit meer. Niks mis mee opzich, behalve dat ze veel gefaked worden.
De SevenFriday horloges vond ik nogal gehyped, en bovenal ehhh ànders. Maar niet léuk anders.
En dat laatste is nogal subjectief. Ik denk dat mijn eenvoudige brein de complexiteit niet aankon.
Seven Friday vind ik toch best gaaf. Tuurlijk… heb het zelf toch een aantal keer overwogen, zeker omdat de prijzen niet enorm hoog liggen voor zo iets unieks.
Was dat die winkel waar alleen Japanners/Chinezen werken omdat daar voornamelijk Japanners/Chinezen kopen? Aan het einde van de winkelstraat?
Het maakt Titisee er allemaal niet mooier op. De lokale bevolking is er ook niet over te spreken. Maar ja, die Aziaten brengen wél het geld mee.
Ik denk dat die het is ja. Ben er niet binnen geweest. Chinezen en Japanners zijn hier overigens nog altijd met 1 hand te tellen. Volgens mij liep er alleen een groepje Thai.
Ja die zullen er nu inderdaad niet veel zijn. Ben benieuwd hoe lang die winkel nog stand kan houden zonder dat soort klanten. De keer dat ik er binnen waren alle verkopers bezig en gingen de duurste exemplaren als warme broodjes over de toonbank. Bizar tafereel.
Hetzelfde met het Haus der 1000 Uhren in Triberg. Als daar een busje Amerikanen binnenstapt zie je de eigenaren heel blij kijken
Nooit van het merk gehoord, aan de bedragen te zien is het dan vast goede kwaliteit. Ik ga toch liever voor iets bekenders, daarnaast trekt het mij niet, maar over smaak valt niet te twisten…