Ik zoek al een tijdje een originele Sevenfriday en kwam deze tegen.
Weet iemand met zekerheid of dit horloge origineel is?
Ik blijf het een van de moeilijkste horloges vinden om de originaliteit vast te leggen.
Ik zoek al een tijdje een originele Sevenfriday en kwam deze tegen.
Weet iemand met zekerheid of dit horloge origineel is?
Ik blijf het een van de moeilijkste horloges vinden om de originaliteit vast te leggen.
Was laatst ook al een topic over. De gematteerde bezel maakt 'm volgens mij juist OK. Zoek zelf even, ben nu te lui.
Jup, ik had die persoon al een pb gestuurd maar hij heeft zich niet verdiept in dit model.
Verkoper beweert dat het 100 procent origineel is en ik ben beschermd door paypal.
Heb dit model gegoogeld op replica en kwam er ook een tegen met gematteerde bezel dus zegt niet alles.
Deze heeft inderdaad weer wel een matte bezel. Het was de m2-2 die ik aanmerkte als niet origineel door de matte bezel. En dit model ken ik minder goed dus ik hoop dat anderen kunnen helpen.
Ziet er in elk geval goed uit tot zover.
Het horloge is inmiddels binnen, ik was er even blij mee.
Totdat ik de case back ging inspecteren, dit voelde gewoon niet goed aan.
Ik heb filmpjes bekeken en online modellen vergeleken, en ik kom echt tot de conclusie dat ik genept ben op eBay. Uurwerk is nagenoeg wel origineel bij fakes.
Momenteel ook een claim bij PayPal, is een negatieve feedback aan te raden?
@Schoen ik neem aan dat dit niet hoort? Ik had misschien vooraf beter research moeten doen, maar ik ben geen kenner op afstand dit gebied.
Serienummer is vrijwel lelijk gegraveerd:
Het originele exemplaar met de case back professioneel gegraveerd:
Ik zou de claim even afwachten wat betrefd de feedback. Je kan later alsnog negatieve feedback geven maar ik zou de verkoper nu nog niet al te boos maken
Hij reageert al heel boos, en beweert nog steeds dat het origineel is…
Snap überhaupt niet zo wat je in die dingen ziet , maar ok.
Die gravering bij die originele heeft ‘reliëf’.
Bij die andere zit het er meer ‘in’.
Maar joh. Begin daar op zo’n manier dan ook niet aan.
Lijkt mij vreselijk altijd maar te moeten twijfelen of je nu wel of geen origineel horloge hebt…
Hoop dat het goed komt of uiteindelijk toch is.️
Je zou ook even contact met Sevenfriday AG kunnen opnemen dan heb je snel uitsluitsel.
Op de eerste 3 foto’s kun je aan een aantal punten zien dat het een fake is. Movement wijkt af, zie bijv dat zilver gekleirde ringetje dat in het origineel aanwezig is. De caseback ziet er ook niet goed uit.
Case back is zo’n beetje zoals de laatste foto…
Nadat ik mijn geld terugheb, zal ik een negatieve feedback achterlaten.
Ik zie toch bar weinig verschil tussen echt of nep.
Het lijkt erop dat bij de nepper, het nr geëtst is. De echte lijkt gewoon gegraveerd te zijn.
Zo denken sommigen ook weer over een Meistersinger, smaken verschillen gelukkig
Dat is ook de bedoeling