Vandaag mocht ik 'm ontvangen: de Sewills Carmania
Aangezien er nog niet veel van deze klassieke schoonheid heb gezien op dit forum te lezen valt, hier komt het
Het duitse âSewills of Liverpoolâ stopte in 2001, maar ze hadden nog het een en ander aan onderdelen voor de Carmania, welke netjes opgeslagen werden. Eddie Plats van Timefactors was degene die ze vond en heeft meegenomen.
Onbekend maakt onbemind. En dat is zeker het geval voor deze Sewills Carmania.
Dit horloge draagt zijn tijd met verve uit.
Een karaktervol ontwerp uit verwaterde tijden in combinatie met de techniek van het heden,
maken van jou een tevreden mens. Een mens welke met de regelmaat van de klok, met veel plezier, op zijn horloge kijkt om er de juiste tijd mee af te lezen.
Klasse hoor!!
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit nostalgische horloge.
En voor straks: âBuona Notteâ en morgen gezond weer op.:z:z:z
Vreselijk mooi, gebaseerd op de scheeps-chronometers zo te zien. Eerst dacht ik dat de prijs wel wat hoog was, maar als je kijkt wat je er voor krijgt en hoe âeigenâ het uiterlijk in polsvorm is dan is het ook nog eens helemaal niet duur.
Ik sluit me aan bij hharry, ik zou hem zelf niet kopen maar dat betekent natuurlijk niet dat dit geen mooie klok is met mooie historie en details. Veel plezier er mee.
Wat een prachtig horloge! :~ Leuke historie, en zoals Henrik al aangeeft, waarschijnlijk qua vormgeving gebaseerd op oude scheepschronometers.
Hier word ik vrolijk van!
Lijkt op een Ulysse Nardin⊠âŠmaar daar hangt weer een ander prijskaartje aan, en deze ziet er ook erg goed uit. Een goed afgeregelde 2895-2 is ook zeker niet verkeerd. Mooi hoor!