Shark Mesh 22mm advies

Voor mijn skx zoek ik een tijdje naar een goede shark mesh. Via ebay kwam ik op de volgende:

http://www.ebay.nl/itm/SHARK-MESH-poliert-massiv-4H-Glieder-20-22-24-mm-Milanaise-316L-Edelstahl/331880484036?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=540945651257&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Hiervan zijn er 2 soorten. Deze is gepolijst en er is een matte variant.

Welke is geschikter voor de skx? Ik vind zelf de matte mooier maar staat dat ook op een gepolijste kast van een skx?

Heeft iemand anders deze shark mesh?

Twijfel, twijfel :sweat_smile:

Ik heb hier diverse mesh banden vandaan, waaronder van Molnija. Kwaliteit en betrouwbaarheid was steeds oke bij Juri.
Skx is een stoere beater en ik vind dat daar een matte band heel goed op staat. Het geheel is daarmee meer in balans zeg maar. Poliert is wat meer bling, geeft wel mooi cachet aan de klok :slight_smile:

Hier al eens gekeken? https://www.watchgecko.com/shark-mesh-watch-strap.php Ook prima kwaliteit/prijs verhouding, praat uit eigen ervaring.

2 likes

Wat ik zie, is een goedkopere meshband, made in China, achteraf of zelfs in China voorzien van een leuke inscriptie op de clip. Zoek goed op eBay en je kunt voor minder dan de helft terecht of je wilt natuurlijk graag € 40 voor die inscriptie neertellen, ik bedoel maar… Ik heb een zelfde band van een, overigens niet goedkope Canadese handelaar en enkele met iets simpeler schroeven (schroeft in de tussenstukjes i.p.v. tegenbusjes) die kwalitatief niet veel verschillen.

1 like

Bedankt voor de feedback. Ik ging zelf er ook vanuit dat de prijs aan de hoge kant is. Zal eens verder zoeken wat er nog voor alternatief is.

Op watchgecko had ik al gezien, komen daar niet nog importkosten bij?

1 like

Neent. Dat komt vanuit Engeland dus daar zit (nog) geen import geneuzel bij.

Overigens kan ik de mesh (en de Zuludiver rubberen bandjes) van Watchgecko aanraden. Mooi spul voor een nette prijs!

1 like

Vanuit China gekocht op eBay heb ik zelden of nooit douanekosten hoeven te betalen…

Watchgecko heeft alleen niets met China te maken.

Meer dan je denkt, waar denk je dat veel horloges, banden e.d. vandaan komen? :smile:

Heeft toch helemaal niets met de gestelde vraag en dit topic te maken? Of verveelt u zich en probeert u weer eens een China discussie te starten? Ik vermoed dat laatste.

Ik waardeer uw, “u-zeggen”. :slight_smile: Nee ik wil geen China discussie starten, noch heb ik iets tegen China, integendeel, ik heb diverse kwalitatief nette sharkmesh banden uit China, maar ook veel duurder gekochte uit Canada, die waarschijnlijk evengoed uit China komen. Dat is wat ik bedoelde: Vaak is iets wat hier duurder is, de winst die je de handelaar betaalt, omdat hij het uit China heeft gehaald en eventueel iets heeft aangepast (met een merkje of zo) Dat is niet altijd zo uiteraard, maar “Westerse” producten zijn uiteraard een stuk duurder, vanwege lonen en mogelijk iets betere QC. Al het andere is winst minus bedrijfskosten handelaar.

2 likes