Shark mesh band zoekt horloge

Ik heb me voor genomen om niet zo meer een horloge aan te schaffen en dus zal er de komende maanden ook niets nieuws in mijn collectie verschijnen… maar dat voornemen zegt helemaal niets over de aanschaf van horlogebanden :slight_smile:

Onderstaande dikke “shark mesh” band (verkoper wjean28 op eBay, gevonden via een tip op dit forum),

leek me perfect om de krokodillenleder band te vervangen van dit horloge:

twekkel

on Flickr

Maar levertijden (vanuit Canada), geduld bewaren, etecetera… kortom ik had alweer een andere band besteld die eigenlijk veel beter past bij het horloge. De band lijkt wat op de milanese band van die ook aan de Max Bill zit.

twekkel

on Flickr

Tja en nu heb ik een mooie shark mesh band, maar geen bijpassend horloge… tips? (helaas valt de speedmaster ver buiten het budget)

Is het gezichtsbedrog, of zit die eindbuis niet helemaal recht op de band?
Vind het ook niet mooi staan, juist door die buis.
En vraag me af of de sharkmesh misschien niet te grof is voor deze fraaie Junghans.
Eigenlijk vind ik dat leer niet zo slecht.

De eindbuis staat inderdaad een beetje scheef. Ik moet de iele pushpins nog voor dikkere vervangen. want er zit nu te veel speling in.

De sharkmesh is inderdaad veel te grof voor dit horloge en dus blijft de milanese band er ook op zitten.

Het leer is veel de glad en glimmend (tenminste dat vind ik nu), dus die gaat voorlopig niet terug.

Wat zou nu een leuke bestemming zijn voor zo’n sharkmesh (20 mm) zijn?

Elke duiker staat er goed op.

mesh vind ik vaak wat moeilijk te machen, maar als die croco te veel glimt is t misschien mogelijk om em mat te krijgen? zou ik niet doen, want vind t wel chique staan voor bepaalde gelegenheden. ik denk eerder dat een gladde matte kalfsbandje je junghans niet zou misstaan.

Een Seiko monster naruurlijk.
Op deze b.v.

Een mesh kan best mooi staan op een dress watch.

En een duiker met grove mesh is altijd goed.

Ik heb mn seiko atlas op een mesh, ziet er perfekt uit…
Met de extra kroon aan de linkerzijde en de oranje wijzers
krijg ik zowaar een ploprof gevoel…

nou heb ik niks met duikers, meer met dress, maar hier is de duiker toch zeker de winnaar

zoiets dus

helemaal niet slecht!

Maar ik sta nog open voor andere suggesties :wink:

Deze heb ik, super combo. Wel een beetje erover.