Hoe maak je een dergelijke band op maat?
Ik heb werkelijk geen idee.
Zonder deze kennis durf ik hem niet te bestellen.
Foto van het net gepikt.
Grt,
Lone Ryder.
Hoe maak je een dergelijke band op maat?
Ik heb werkelijk geen idee.
Zonder deze kennis durf ik hem niet te bestellen.
Grt,
Lone Ryder.
De kniptang erin.
Inderdaad de kniptang. Ik heb deze en het was een klote klus. Daarnaast is 'ie nu fixed in lengte voor één horloge… Maar hij is wel mooi
Er zijn geloof ik ook Shark Mesh banden met een verstelmogelijkheid.
Iemand die daar ervaring mee heeft ?
Als je deze band bij Wjean wilde kopen op de baai, hij heeft ze ook staan met verstelbare links. Deze zijn alleen iets duurder. Goed de beschrijving lezen van de advertentie dan komt het goed.
Zelf heb ik er een met links, deze kan ik idd voor verschillende horloges gebruiken, en ik heb een fixed. Die is precies op mijn maat, overgenomen van EricPP.
Verstellen heb ik dus geen ervaring mee.
Dremel, een rotklus! Wjean is een goed alternatief of Tungchoy, beiden met verstelbare H-links of in verschillende fixed maten, kwestie van heel goed en exact meten.
Eric
Yep,
verstelbaar is ook verkrijgbaar
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1062772,1063442#msg-1063442
gr Ron
Die verstelbare zijn niet zo mooi, gewoon de dremel er op. Ik heb het een keer gedaan met een kniptang, dat doe ik nooit meer. Je verbuigt ze gemakkelijk. En die dingen zijn taai, je moet een goede tang hebben.
Die met die H-links zijn ook erg groot… Dus als je een ietwat slanke pols hebt, dan kun je dat met die H-links vergeten…
Die H-links zijn er juist om de band volledig op maat te kunnen maken. Ik heb kleine polsen (17,5 cm) en deze was exact af te stellen op mijn pols zonder alle links te hoeven verwijderen.
Eric
Even een oud draadje bumpen;
Iemand intussen nog andere tips om een shark mesh (alleen microverstelling op de sluiting) met vrij kleine schakels in te korten?
Ik heb geen dremel en al mijn kniptangen hebben een vrij bolle kop, waardoor ik heel moeilijk tussen het schakeltje kom, om goed te kunnen knippen.
Vorig week nog gedaan met een standaard kniptang. Ging prima hoor. Gewoon voorzichtig aan, met een beetje beleid. Maar dat geldt voor veel zaken in het leven.
Ik heb mijn mesh op maat laten schuren bij de sleutelboer. Wel hopen dat hij het netjes doet!