Sharkhunting

Vorige week kwam er eentje binnen die al een tijdje hoog op mijn verlanglijstje stond: een Doxa sub 300T Sharkhunter.
Hij zal ergens uit begin jaren '70 zijn en is behoorlijk aan de maat: 42 mm zonder de kroon, maar oogt iets kleiner door de kleinere bezel.
Ook een redelijk dik horloge, maar draagt toch erg aangenaam. Natuurlijk zijn er wat draagsporen te vinden, maar algemene staat valt me niet tegen.
De sub 300T is in 4 verschillende wijzerplaat kleuren uitgebracht met 4 verschillende namen: Zwarte wijzerplaat=Sharkhunter, oranje=Professional, zilver=Searambler,
geel=Divingstar. Via deze site is mooi te zien wat er allemaal door Doxa is uitgebracht:
http://www.doxa300t.com/index.htm

Okay er hier is ie dan

Hij past mooi bij de rest van de Doxa familie die ik al had:
Doxa sub 600T Sharkhunter van begin jaren "80. Iets kleiner, 39 mm. maar ook vrij dikke massieve kast waardoor het horloge zeker niet klein oogt.

De quartz uitvoering: Doxa sub 600 Lm , ook begin jaren '80.
38 mm zonder de kroon.

En tenslotte een Doxa sub 600T Sharkhunter uit 2004.
42 mm. zonder de kroon en platter als de 300T.In combinatie met de “beads of rice” band draagt deze bijzonder comfortabel.

Tenslotte nog een familieportret.:wink:

3 likes

Erg mooie verzameling (tu)

Zeer mooie collectie!!

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanschaf, Wim (tu)
Wat denk je van een blauwe haaieleren band er op?
Mooie collectie wordt het zo :~

Mooi clubje Doxa Duikers !
Die zie je niet zo vaak.

Oh wat prachtig, er zijn veel te weinig Doxa’s op dit forum. Ik aas al een tijdje op de Sub 600T Sharkhunter! :slight_smile: Veel plezier er mee!! Wat een gave collectie ook, allemaal toppers!

Mooi kwartetje!!! Wat ik mooi vind bij die Doxa’s is dat de merknaam op zo’n mooie positie staat. Enkele jaren geleden was het merk echt booming, maar doordat ze niet echt vernieuwen zijn er volgens mij ook weer veel mensen afgehaakt.

Ook zijn veel mensen afgehaakt toen bekend werd dat de nieuwe Doxa kasten in China gemaakt worden.
Jammer. Ik mis mijn 5000T nog steeds :frowning:

Erg mooi, vooral de vintage modellen (tu)

Mooi! Prachtig merk is het.

Gave duikers zeg !

Gave duikers zeg !

mooie collectie hoor!

Prachtig duikkwartet (tu)

Prachtige aanwinst tussen een indrukwekkende verzameling!
Je hebt me aangestoken

Bedankt voor de belangstelling mannen.
De verkoper van de 300T heeft ondertussen weer contact opgenomen, hij zou hem graag terugkopen. Ik ben bang dat ik hem moet teleurstellen.:slight_smile:

Mooie spullen! Ga de mijne volgende week ophalen!

Mark020 Schreef:

Mooie spullen! Ga de mijne volgende week ophalen!

Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar.

Mooi hoor!
Ben gek op Doxa’s