Sheila Hayek meets Limbo-watchchapter

Enkele maanden geleden besloot het Limbo-watchchapter dat een bezoek aan de Firma Omega noodzakelijk was geworden. Signalen over haperende afterservice en vastlopende kalibers moesten ter plekke onderzocht worden. Daarom vertrok een groepje van 7 forumleden (indien zij dit wenselijk achten zullen zij hun namen zelf wel bekend maken in dit topic) afgelopen vrijdag op een onchristelijke tijd richting Biel.

Na een bloedstollende reis bereikten we het enigszins smoezelige Biel, maar het riante hotel (Omega bedankt!) met sauna, pianobar, sterrenrestaurant en ernstig mooie serveersters maakte veel goed.

Na een vineus (+ appelsap) vooroverleg reden de bolides richting Omega waar we in eerste instantie in het museum werden ontvangen door Sheila Hayek (inderdaad, kleindochter van…) en Rambo, haar beveiliger.

Sheila Hayek, als lid van de familie uiteraard goed op de hoogte van alle historische gegevens, beschreef ons uitvoerig de pakweg 500 kalibers die Omega in de loop der jaren heeft ontwikkeld.

De inrichting van het museum had (gelukkig) een hoog Speedmastergehalte, maar alle mogelijke modellen waren in het museum vertegenwoordigd, ook een aantal prototypen die nooit in productie zijn gekomen.

Maar ook Heer Bond had er zijn werkhorloges achtergelaten:

Ik hoop dat enkele ander leden van onze groep nog meer en betere beelden zullen plaatsen van de aanwezige horloges!

Na een riante lunch met de Raad van bestuur van Omega maakten wij nog een korte wandeling door de niet echt imponerende stad Biel. Daarbij viel ook het hoge Nietalteaantrekkelijke-overgrootmoedergehalte van de bevolking ons op.

De avond/nacht was indrukwekkend. Een bovengemiddeld luxe diner, uitgelezen wijnen, paaldansende Oma’s in trainingspakken, een bruisende pianobar en na een korte nacht het versterkende ontbijt waren een mooie afronding van onze trip. Na een vergeefse zoektocht naar pandjeshuizen met voor 200 Euro ingeruilde Speedmasters vertrokken wij weer naar ons thuisland.

Om af te sluiten, de traditionele forumgroet, het was een mooie trip, waar we voor deelname niet eens hebben hoeven te loten. :smiley:

HorrlogeOpa :)-D

Dat ziet er goed en gezellig uit.

Leuke post (tu)

Hans, dat ziet er prima uit en ik ben dan ook gepast jaloers.(tu)
Een volgend keer zal ik er graag eens bij zijn, want wij hebben van de heren medici het sein “schoon” gekregen:)

Groet Jan

Dat is pas een echt goed bericht Jan!! (tu)

hans

Top Jan (tu) In het voorjaar ben je er gewoon weer bij (tu)

Leuk verslag "traveler"opa (tu)

Prachtig reisje; veel gelachen, lekker gegeten & gedronken en veel (horloge) praat met leuke (mooie en aardige :D) kerels (tu) (tu) (tu)

Oh ja… het Omega museum inclusief Sheeba is best de moeite waard… maar eerlijk is eerlijk… verwacht er niet te veel van als liefhebber / freak…
Een berg horloges, zonder verdere info. Een hele vitrine met kalibers… zonder tekst :sunglasses: En het wordt ook eens tijd voor een fatsoenlijke parketvloer :smiley: :wink:

En… >X>X>X jammer van die service dial in je CK-2915… sorry Sheeba… B)-:+

Hierbij mijn museum top 3:

1. Railmaster (1932) in een bizar mooie authentieke staat (tu) (tu) (tu)

2. Plofrof; Comex prototype… er lagen er meerdere meerdere maar doe toch maar die van Comex (tu) (tu)

3. S 105003 (straight case) van een of andere astronaut (aangekocht voor een 1/2 miljoen CH franken B)-) met JB champion band. (tu)

En die X33 proto’s waren ook cool maar ik mocht slechts een top 3 weergeven…

Mannen bedankt voor de fun!

Gr. Roel

P.s

Volgende reisje ga ik iets minder vroeg naar bed en krijg ik m’n cadeau graag voor de eerste overnachting :smiley:

Dat ziet er toch echt wel uit als een goed ‘tijdje toeven’!

was weer een mooie reis Hans! Jullie flikken het toch elke keer weer om iets spe ciaals te posten. Leuk om te zien dat Sheila ook gewoon moet werken voor haar geld
:wink:
enne…als je eens een plaatsje over hebt…

groet,
Arno.

BTW… we hebben van het museum een prachtig Omega tasje gekregen met leuke spullen erin; De Aziatische hanger en Speedmaster krant liggen mij echter in de weg. Als je dit (uiteraard gratis) wilt hebben stuur me dan even een pb met je adres.

Die het eerst komt…

gr. Roel

Krabong Schreef:

BTW… we hebben van het museum een prachtig Omega
tasje gekregen met leuke spullen erin; De
Aziatische hanger en Speedmaster krant liggen mij
echter in de weg. Als je dit (uiteraard gratis)
wilt hebben stuur me dan even een pb met je
adres.

Die het eerst komt…

gr. Roel

Pb reeds verzonden…

Dat is inderdaad een interessante trip geweest, dank voor het posten!

Heren het was weer top.

Leuk uitstapje met een top sfeer.
Ik ga zelfs mee als we naar een fabrikant van wattenstokjes gaan. Zo gezellig was het.

En weer een paar zaken geleerd:

• ook in een museum maakt men fouten.
  • de politie in Zwitserland is best vriendelijk.
  • de gemiddelde leeftijd in uitgaansgelegenheden is 98,35 jaar.
  • een van de rokende forumleden verlaat zelfs de rokerstent om buiten te gaan roken.
  • ondanks de verschillende afkomsten/achtergronden hebben we ons prima geamuseerd en als we het vandaag kunnen overdoen stap ik nu in de auto.

@ El penumbra: spullen worden morgen verstuurd (tu)

gr. Roel

Krabong Schreef:

@ El penumbra: spullen worden morgen verstuurd
(tu)

gr. Roel

Nogmaals dank!

JMN Schreef:

• de gemiddelde leeftijd in uitgaansgelegenheden
    is 98,35 jaar.

Nadat ik was vertrokken was de gemiddelde leeftijd 18,34 :slight_smile:

Nadat ik was vertrokken was de gemiddelde leeftijd
18,34 :slight_smile:

Hans het zal niet heel vaak gebeuren maar toen jij vertrok steeg de gemiddelde leeftijd…

Wauw !!! Fantastische reis moet dat geweest zijn. Bedankt voor het (foto)verslag.

JMN Schreef:

Nadat ik was vertrokken was de gemiddelde
leeftijd
18,34 :slight_smile:

Hans het zal niet heel vaak gebeuren maar toen jij
vertrok steeg de gemiddelde leeftijd…

Weet je zeker dat het een Pianobar was en geen Hospice?

Nou hans,

dat was waarschijnlijk ook wat voor mij geweest :slight_smile:

Ik ben benieuwd of er nog meer foto’s komen van andere mensen.

Groet!

Iemand interesse?

X(

Omega, what else ?

Vroege zakchronograaf

Model van een uurwerk, volgens mij van een bumperautomaat, te zien aan de veren links bovenin,
Mooi apparaat, ongeveer 50 cm hoog.

Een voorbeeld van een mooi zakhorloge

Officers watch.

Een railmaster in een 39mm formaat, volgens kenners heeeeeeel zeldzaam.