Mijn Dakar (Camel Trophy) heeft een Shiojiri (Epson/Seiko) Quartz uurwerk. Misschien leuk voor mensen om te volgen. Ik zag met de zoekfunctie vooral gestrande projecten en schreeuwen om hulp, die ontbeantwoord bleven. Terwijl sommigen hun hand niet omdraaien voor een quartz uurwerkje (en anderen zich omdraaien in hun graf), is er gewoon weinig over te vinden.
Deze heb ik zojuist uit elkaar gehaald, schoongemaakt en ben nu bezig met assemblage. Al hakte de vermoeidheid opeens toe. Morgenavond verder klooien.
Ik hoop erop dat het schoonmaken van de onderdelen en de printplaat voldoende zal zijn om deze Dakar tot leven te wekken. Anders is de spoel waarschijnlijk kaduuk.
Het uurwerk is in Duitsland nieuw te koop voor 25 euro, dus een leuk project om mijn onhandigheid op de proef te stellen.
Deze was best goor.
Bij het verwijderen van de wijzers raakte ik met mijn Bergeon wipper een index. Gelukkig weer terug kunnen plaatsen.
De datumring was ook smerig. Overigens werkt de datum net als bij de Camel Trophy variant met stippen.