ik ga over drie weken naar Hongkong (is weer eens wat anders dan Torremolinos), uiteraard houd ik ook de horlogehobby in het achterhoofd. Kan iemand mij hier wat zaakjes aanbevelen? Ben niet op zoek naar dure Zwitsers, maar wat leuke Seiko’s (bijv. de PADI Turtle) of misschien - voorzichtig - mijn eerste vintage zouden niet weg zijn natuurlijk! Tips zijn welkom!
Bij de flagstore is trouwens de kans op korting nihil. Wel kun je er soms goodies meekrijgen. Maar dan zou ik eerder naar dealers gaan die soms best makkelijk korting geven. Sommigen zeggen 't zelfs al bij de deur
Ik heb dit jaar in Sino Centre m’n Seiko Turtle gescoord voor iets meer dan 200 euro.
Ik heb om eerlijk te zijn achteraf niet zoveel aandacht besteed aan horloges… Daarvoor was de stad te interessant en de omgeving te mooi, en ik had al een steinhart laten invliegen
Wel genoeg horlogiers gezien. Zoals hierboven al staat: gewoon rondlopen, ze zijn overal. In Macau een leuke ‘pre-owned’ Hulk zien liggen voor omgerekend 6000€
Heb er diverse shops bezocht met ‘used’… mijn ervaring was dat de gerenommeerde merken; Omega, Rolex etc. er toch zeker niet voordeliger zijn dan in Europa. Enkele jaren geleden was het een stuk voordeliger daar een klokje aan te schaffen maar nu kijkt t er op of de chinezen zelf meer geld uit geven aan merk horloges en de prijs aardig opdrijven.