Shoppen in Maastricht

Oke oke de nieuwe saffier is heel erg mooi gedaan. Ook die witte (melk) rand lijkt bijna weg te zijn rondom het glas. Daarnaast is de open achterkant erg leuk.

Maar toch zou ik altijd voor de hesalite kiezen. Dit zorgt net voor de robuuste uitstraling. Het box Heslite glaasje geeft ook meer warmte dan een saffier glaasje. En het is gewoon true to history :slight_smile:

En een krasje, no problem poets je er zo uit met Polywatch.

Ik heb ju twee jaar de hesalite en ik baby mijn Horloges echt niet, kast zit onder de krassen. Nog nooit problemen gehad met krasjes op het hesalite glaasje. Gewoon af en toe poetsen.

1 like

duurdere versie heeft ook stepped dial. geeft veel meer diepte aan de wijzerplaat (duh) en is gewoon erg mooi. qua plexi is saffier: beiden hebben pris en cons zoals je al gelezen hebt. ik heb de plexi, ben zelf niet de meeste voorzichtige persoon maar vooralsnog geen krassen oid.

1 like

Hoi,

Allen dank voor meningen en tips. De nieuwe safier heb ik nog niet in het echt gezien, oudere modellen wel. Ik ben best zuinig op mijn spullen, ook op die van anderen hoor.

Alleen soms kan ik een beetje onhandig, of noem het dom, zijn. Voorbeeld mijn Tissot 2 dagen oud, zit ik al met mijn arm legaal in een Cola-automaat om er een koud blikje uit te halen… toch maar even arm zonder blikje teruggetrokken om met andere arm het blikje te pakken…

Of sleutelen aan een motorfiets en aan de late kant bedenken het horloge af te doen. Of met gloednieuwe lichtkleurige Floris van Bommel sneakers de afkorting door de blubber nemen…

Daarom gaat mijn voorkeur nogsteeds uit naar safier, maar eerst 1 op 1 vergelijken inderdaad!

Als plexi zo’n goed en goedkoper alternatief is, waarom zit er dan op 99,9% van de qualiteitshorloges safier? Vanwege het meest originele bij dit model met zijn verhaal?

Wil niet eigenwijs overkomen hoor! Maar specifiek bij dit model wordt plexi door velen als voorkeur genoemd terwijl het vrijwel op geen enkel ander model van welk merk ook nog gebruikt wordt.

Groeten,

Michael

1 like

Plexi glaasje maakt gewoon deel uit van het marketingverhaal.

De huidige Speedmaster heeft weinig tot niks te maken met de originele moonwatch.

Niks mis mee natuurlijk, maar de evolutie van het model is zodanig dat het totaal logisch is om voor safier te kiezen.

2 likes

Ik heb sinds 2de paasdag een TISSOT T-COMPLICATION SQUELETTE MECHANICAL, dus aan het opwinden en corrigeren van de tijd ben ik wel gewend, alhoewel het corrigeren duidelijk minder noodzakelijk is dan in de eerste weken. En een fraai uurwerk bekijken kan ik daar ook, dus de doorkijk bodem van Omega is geen absolute must.

310.30.42.50.01.002 voor €7600 of
311.30.42.30.01.005 voor €4900 met een veel mooiere box met leuke extra’s…
Daar tussen in natuurlijk nog 2 opties voor “hetzelfde” horloge.

Betalen kan ik ze beide, maar in combinatie met al jullie meningen, ben ik blij dat ik er in ieder geval nog een paar nachtjes over kan slapen :joy: €2700 euro verschil, voor een horloge dat er sowieso voor 99,9 % van de mensen hetzelfde uitziet, wel met een andere band natuurlijk ook…

Heb nog genoeg huiswerk te doen tot komend weekend:)

Groeten,

Michael

2 likes

Hi Michael, als een beginnend enthousiasteling stel je verdorie goede vragen.

Ga ze allebei eens passen bij een GD. Dat is het enige waardevolle advies denk ik. Het uurwerk van de nieuwere heeft betere specificaties, maar of je daar waarde aan hecht is een tweede.
Ik denk dat vooral de stalen band het verschil in prijs zou moeten verantwoorden voor jou. Doet die nieuwe band geen beter gevoel geven? Ga dan voor een goedkopere ‘oude’ versie.

Saffier of hesalite is een eindeloze discussie waar je ook zelf een mening over moet vormen.
Hoe graag wil je het uurwerk zien? En vind je saffier minder mooi staan dan hesalite?
Ook dit zie je pas als je beide versies naast elkaar houdt waarschijnlijk.

Het is een iconisch model waar je niet fout mee kan gaan, welke je ook koopt. Succes!

2 likes

Waar is deze nog op voorraad? Dan haal ik ‘m meteen op…

1 like

Dit is ook wel de hoofdprijs, het kan echt nog wel een stuk goedkoper. Op HF zijn er onlangs een paar tegen een aanzienlijk lagere prijs verkocht en op Chrono24 is er ook altijd wel aanbod (€6500 moet je met gemak lukken, via particulier kan het nog wel iets goedkoper).

Mijn ervaring is dat ik nooit meer naar de doos kijk zodra deze op zolder is beland. Zou dat niet mee laten wegen.

1 like

Vostok Amphibia :grimacing:
Plexi geeft meer oldskool look, en meer passend op een toolwatch. Wat een Speedmaster toch in de basis is.
Uiteraard is het tegenwoordig meer (vooral?) een “luxury item”. Daar past hoogwaardiger glas op.
Dus, wat past meer bij jou?
.

1 like

Hoi, zonder ook maar iets of iemand bij naam te noemen wil ik toch graag even stoom afblazen. Ik ben afgelopen vrijdag bij 2 AD’s en 1 GD in Maastricht geweest, alles superprettig. Op 2de Paasdag heb ik ook een Tissot gekocht, samen met mijn vriendin, en daarna gezellig iets gedronken op een terrasje.

Nu komt het… afgelopen vrijdag was ik alleen, en ging terug naar dat terrasje, met genoeg geld in/op/bij me (meer dan 10k) voor een eventuele listprijs aankoop… Ga zitten aan een vrije tafel, en wordt heel gewoon weggestuurd!!! Tafel was voor meerdere personen en avondeten, ik kreeg er geen biertje of kopje koffie, was alleen maar bestemd voor eten… Heb er nu wel wel een heel erg slechte review op Google heen gestuurd, maar is dit herkenbaar?

nogmaals, de dial van de duurdere versie is echt veel toffer hoor. gaat dat zien

1 like

Dure drankjes daar in Maastricht, dat ze je met 10k wandelen sturen.

1 like

Zeker herkenbaar, heb het al meegemaakt, ook in Maastricht. Met z’n 2en willen eerst wat drinken en dan ergens anders gaan eten, helaas " hier alleen drinken als U blijft eten " in buitenland ook al 2x meegemaakt. Hoop dat de baas van zulke tenten er maar in stikt. En inderdaad geweldig dat je er over schrijft, niet alleen google maar alles met hun naam :+1:

1 like

Vrijthof gezeten?
Dat is zo dubbel tegenwoordig. Al die steunmaatregelen en medelijden voor de horeca.

Terecht bij de kleine ondernemer. Maar mijn god, hoe de ketens en zaken op bepaalde locaties met gasten omgaan. Een faillissement hoor je niemand te gunnen dus ik zal me maar niet hardop uitspreken.

1 like

Ik snap even niet wat de toevoeging van genoeg geld (10k) bij je hebben te maken heeft met weg worden gestuurd van een terras?! Anders de volgende keer de 10k nonchalant op tafel gooien. Misschien mag je dan blijven zitten :sweat_smile:

Horeca blijft toch een apart verhaal. Maar als je in je eentje een tafel bezet gaat houden met 10 euro omzet voor koffie en gebak… terwijl diezelfde tafel voor een groter gezelschap is waar 300 tot 400 euro omzet kan worden gemaakt. Dan snap je het zelf ergens denk ik ook wel.

Maar het is meestal de toon die de muziek maakt (vanuit de bediening).

4 likes

Kon gelukkig op een ander terras wel terecht, mocht ik over de 20 euro betalen voor 3 drankjes :joy:

1 like

Leuk! Ben jij ook bij Timeline Watches langs geweest? :sweat_smile:

Het is toch belachelijk hoe mensen zo snel de horeca afblaffen en een slechte recensie posten. De horeca heeft 3x een lockdown achter de rug en wellicht enorme schulden.
Totaal geen personeel meer over.

Als een beleid van een restaurant is om dat tafeltje op te vullen voor eten ipv van een koffie/drankje van paar euro’s snap ik dat.

Tevens, 10k op zak! Poeh wees er trots op!

En precies dat is het probleem, wat mij totaal in het verkeerde keelgat geschoten is! Ik heb zelf waarschijnlijk 2 keer corona gehad (1 keer bevestigd, eerste keer nog geen testmogelijkheden). 8 verzuimdagen, de rest 100% op kantoor gewerkt, geen mogelijkheden om thuis te werken. Het is echt een enorm vervelend gevoel om dan van een terrasje weggestuurd te worden omdat je in de ogen van een horeca-ondernemer een minderwaardige klant bent. Ok 1 kopje koffie en een uur zitten is ook onzin, maar wisten ze vantevoren niet.

Paar weken geleden samen met mijn vriendin wel wat gedronken op dat terras… dus selectief. Selectief weggestuurd worden voelt aan als discriminatie, doe ik zelf niet aan, maar wil ook niet dat dat met mij gebeurd.