Shortlist

Om niet blind te staren op een Tag Heuer Monaco heb ik eens gezocht wat ik als alternatief zou kunnen beschouwen… Alle commentaar is welkom. Springt er één model uit of zijn ze allemaal ongeveer even goed, nauwkeurig, betrouwbaar, stevig, … ?

  • Breitling Chronomat
  • Chopard Mille Miglia
  • Omega Speedmaster Racing
  • Porsche Design PAT
  • Tag Heuer Carrera

Nul reactie? Zo’n on-interessante shortlist?

Het is eigenlijk wel grappig, hoe m’n verlangen naar een exclusiever horloge op korte tijd zo in een stroomversnelling gekomen is. Misschien niet het meest courante startpunt, maar bij is het begonnen lang gelden met de IWC Porsche Design Titan (koop ik misschien nog eens vintage). Ik ben een grote Porsche fan en dat was het raakpunt met die IWC’s. Toen was het absoluut onmogelijk om zoiets te kopen, dus moest ik me tevreden stellen met een Casio. Dan is het wat op de achtergrond gekomen met altijd een Breitling als ideaal en een Tag Heuer Monaco kort daarbij (weerom link met Porsche: Le Mans met Steve Mc Queen). Nu werkt Porsche Design met Eterna dacht ik, juist? Toch een wat mindere naam dan IWC maar nog altijd mooi.

Nu wil ik absoluut iets kopen en ben ik wat meer beginnen rondkijken. Omega’s zijn interessant want prijs is redelijk en ik vind het design tijdloos. Vergelijkbaar met een Tag Heuer Carrera die voor mij het klassieke model is voor een sportchronograaf. Een Chopard spreekt me ook aan omdat die wat minder ‘vanzelfsprekend’ is dan de andere… Zo kom ik eigenlijk aan bovenstaande lijst. Overmorgen ga ik ze ‘live’ bekijken en ik vrees dat ik de winkel niet buiten zal geraken zonder één van hen… Daarom vroeg ik eigenlijk wat reacties.

Ik ben niet direct van plan om een verzameling te beginnen. Ik heb een banale quartz (Citizen chronograaf in een Toyota F1 editie) voor sporten en andere horloge-onvriendelijke bezigheden. Ik wil iets anders om meer een statement te maken en omwille van de techniek (daarom heb ik wel graag dat je het uurwerk kan zien).

Dus, wat denken jullie?

de tag heuer monaco steve mcqueen …zou wat mij betrefd zeker op de eerste plaats komen tov de rest wat je noemt.
een nadeel van de monaco is het plexiglas en het beperkt waterdicht zijn…

Ik zou ook de Tag Heurer Monaco kiezen. Trouwens, zijn de Porsche Design PAT horloge’s geen quartz…?

Kwa nauwkeurigheid, stevigheid en betrouwbaarheid kan je alle kanten op met deze horloge’s. De een is niet beter dan de ander. Misschien is de een meer waterdiccht, of heeft de ander een mooier uurwerk, maar in principe kan je geen miskoop doen met 1 van dezen.

Dat gezegd te hebben zou mijn voorkeur uit gaan naar de Speedmaster Pro (dus geen racing, maar het échte model :wink: ) of een Heuer Carrera (liefst dan zo’n Re-Edition met Lemania uurwerk). Zijn allebei meen ik handwinders. Nou weet ik niet of je handwinder of automaat zoekt?

Daarnaast, wat is je budget eigelijk (gezien de lijst zo’n 1500 - 2000 euro), misschien dat er dan ook nog andere ideeen worden aangedragen. Zo’n shortlist is uiteraard mooi, maar als ik dit bedrag te besteden had had ik zelf iets anders gekocht. :slight_smile: (niets mis met deze lijst hoor overigens) :stuck_out_tongue:

Plexiglas? Oeps, wist ik niet, is dat normaal? Wat met krassen en zo? Vind ik precies wat goedkoop klinken op zo’n horloge…

En die waterdichtheid, hoe kritisch is dat? Ik ga nooit met m’n horloge zwemmen, dus moet ie enkel tegen wat regen kunnen, is dat OK?

Ik dacht het niet, heb toch al foto’s gezien waar het uurwerk zichtbaar is (onderkant is gedeeltelijk open). Het is zelfs mooi gedaan. Maar ik ga toch eens dubbelchecken…

thx voor de input (van allemaal trouwens).

handwinder of automaat… heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Misschien minder belangrijk. hoewel, ik denk dat ik toch liefst een automaat heb.

Wat zou jij dan nemen, Jaap-Wim?

Waarom niet de Tag Heuer Monaco? Dat is toch het horloge wat je als eerste wou?
Voor iets meer dan 1900 euro zou ik deze nieuw kopen als ik jouw was.

Wat voor prijs dacht je zelf dan aan als je nog meer modellen zoekt?

En handopwinder of automaat. Dat maakt niks uit hoor, is allebei gewoon goed. Gewoon wat je liever wil kiezen, je weet wat het is toch? En als ik jouw was zou ik gewoon op het uiterlijk beoordelen als je hier toch nog geen duidelijke mening over hebt. Heb zelf beide maar heb nooit bewust naar een van beide gezocht.

je hebt wel gelijk en ik denk dat het wel de Monaco zal worden (en dat is toch een automaat, niet?) , zeker die met de blauwe wijzerplaat vind ik gewoon klasse. Ik heb echter nog geen enkel van die modellen in m’n handen gehad. Dat is voor morgen…

BTW, prijs voor een Monaco hier in Japan kan zo laag als 1600 Euro zijn! Die andere zitten ook min of meer in die buurt.

Als je hem uit Japan haalt denk je dan wel aan de garantie hoe dat gaat?

Voor een paar honderd meer heb je hem uit Nederland bij een goed bedrijf!

Meer reacties…

plaats foto’s erbij, tenslotte weet niet iedereen over welk horloge het gaat.
En om nou bij iedere klok te google…

en erbij vermelden om welke uitvoering het gaat… dus werk aan de winkel.

Misha Schreef:

En handopwinder of automaat. Dat maakt niks uit
hoor, is allebei gewoon goed.

Ik beweer ook nergens dat het een beter zou zijn dan het andere, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een druk bestaan lijden en liever niet elke dag ‘dat ding’ op moeten winden. Gewoon dragen en dan windt ie zichzelf op, lekker gemakkelijk, weer anderen vinden het juist heerlijk om elke morgen ff de horloge’s op te winden (daar ben ik er zelf ook een van). Vandaar mijn vraag; handwinder of automaat.

Ik kan me voorstellen dat als je geen zin hebt om elke dag je horloge op te winden dat je na een tijdje toch het horloge zat wordt (ja, die mensen zijn er!) en dat zou zonde zijn natuurlijk. Dus was slechts een reactie om enige teleurstelling te voorkomen.

Mijn excuses Misha en Befredkn dat ik deze lastige vraag stelde. Zal het niet meer doen.

meer heb je niet nodig…

eigenlijk vind ik de meeste modellen van Tag niet zoveel aan…maar de Monaco is echt een topper.

freakazooi Schreef:

eigenlijk vind ik de meeste modellen van Tag niet
zoveel aan…maar de Monaco is echt een topper.

ben ik met je eens…

Van Tag Heuer vind ik alleen de Carrera met Lemania uurwerk mooi, ik geloof die Re-edition? (en dus de vroegere originelere versies).

Zo’n Monace vind ik zelf eigenlijk… weinig bijzonders.

Wel Tony, ik had inderdaad een beetje meer moeite mogen doen. Ik ben seffens naar Tokyo dus ik zal het achteraf doen. Al is het maar om te bevestigen dat ik de juiste keuze gemaakt heb… :slight_smile:

Zat ik het meeste mee in, maar ik zit nog een dik jaar hier, dus het eerste jaar kan ik altijd terug naar die winkel. Voor daarna heb ik nog aantal vragen voor de verkoper.