Show hier je 30's & 40's Chronograaf

Dank je :blush: Kast is massief 18k goud. Al is het wel vrij dun uitgevoerd om de kostprijs te beperken :sunglasses:

2 likes

Perfecte combi op die band

Deze Chronograph suisse heeft een venus 170 caliber en stamt uit 1942. Voor dit merk is een venus caliber niet erg gangbaar.

Mokka wijzerplaat en vreemd genoeg is het orgineel met een rose gouden kast en een geelgouden bezel. Dit geeft voor de wijzerplaat met iets lichter effect.



12 likes

Dank je, past inderdaad mooi, ben ook blij met deze combinatie.
Een bandenswapper is het overigens niet, de kast heeft van die pinnetjes aan de lugs en “negatieve” springbars. Een bandje verwisselen is daarmee nogal een rotklus :grimacing:

1 like

Nou Erik, die Minerva collectie van jou is ook niet klein uitgevallen :flushed: hoor :wink:
Groetjes Iwan :motorcycle:

1 like

Prachtig toch>
Maar vooral onbegrijpelijk wat ze toe al konden.
Zonder cnc machines maar gewoon hand vakwerk.
Snap er niets van hoe ze dat voor elkaar kregen.

Prachtig inderdaad, chronografen uit deze periode :ok_hand:. Hier een oude foto. Inmiddels heb ik alleen nog de Tollet en UG (en dat is geen chronograaf).

19 likes

Ja dat is ellende inderdaad

2 likes

1948 Triangle met een glanszwarte wijzerplaat

9 likes

Eentje met een aangepaste valjoux 22

11 likes

Landeron 47 flyback :star_struck:

13 likes

Prachtig @Diol, ik ben helemaal weg van dit soort oude chrono’s!

1 like

Niet zulke beste foto’s (even snel onder kunstlicht… en de horloges zijn een beetje stoffig :face_with_raised_eyebrow:); maar ik doe even mee met een paar chrono’s:

Angelus Chronodato, Lemania 15TL, Valjoux 22, Valjoux 22, Landeron 39

2x Landeron 39, Venus 140, Lemania 1270 (is misschien ietsje te jong voor dit draadje…)

16 likes

Damn wat een schoonheid aan horloges, erg mooi!!

Prachtig!

Prachtige verzameling, heel gaaf om dit te zien! Dank je!

Prachtige set :ok_hand::ok_hand: