Show hier je eerste horloge

Iedereen weet het nog wel(misschien) je eerste horloge! Voor mij was het een TW steel van een 45mm wat ik toen aan de kleine kant vond. Zo zie je maar weer verstand komt met de jaren.

Wat was die van jullie?

10 likes

Swatch Follow Me Home
Ref. Nr. GJ-101 uit 1987

2025

14 likes

Deze Seiko toen ik ongeveer 12 jaar oud was. Heb 'm nog steeds maar heeft dringend service nodig. Helaas met 30mm te klein nu.

6 likes

Leuk dat je hem nog in het bezit hebt!

1 like

Voor de gemiddelde lompe TW Steel is 45mm inderdaad aan de kleine kant :wink:
Gelukkig staat de urenwijzer goed uitgelijnd :joy:

Enfin, ik zag in andere topics van je dat het met jou qua horloges helemaal goed gekomen is.

1 like

Guilty as charged!

Dag in dag uit gingen deze beukers om mijn 16cm polsje (als ik het al redde met 16cm :laughing:). Met het verstand van nu had ik voor dat geld hele andere leuke en vooral tijdlozere horloges gekocht. Maargoed he, verstand komt inderdaad met de tijd :stuck_out_tongue:

Edit: De TW’s waren niet mn eerste horloge. my bad

3 likes

Ja die urenwijzer heeft zijn beste tijd wel gehad :sweat_smile:

Wel leuk dat jij je eerst ook nog steeds hebt. En toen al betere smaak had dan ik.

1 like

Van mijn ouders gekregen maar ik vond 'm altijd mooi. Ze waren dan ook wel wat teleurgesteld toen ik enkele jaren later dit horloge kocht:

Maar als puber wil je alles dragen “wat iedereen draagt”.

Daarna zeker 15 jaar lang een Casio W35 Marlin gedragen tot deze kapot ging.

Toen kreeg ik een Tissot van mijn echtgenote cadeau welke ik al 21 jaar heb en nog steeds af en toe draag, toevallig ook vandaag:

In 2019 ging ik zo’n lelijke Garmin dragen tot 2021 toen ik een erfstuk kreeg en HF lid werd. Toen ging het helemaal mis en ging ik van 1 dagelijks horloge naar nu 15 in roulatie…

7 likes

Krijg enorme Knight Rider vibes bij die Casio echt nog nooit gezien!

Ja als je hier eenmaal lid bent is het hek van de dam.
Zoveel leuks en moois dat je continue in verleiding bent om wat nieuws te halen.

2 likes

Dat was in 1986 deze.

6 likes

In 1967 van mijn grootvader gekregen.

12 likes

Nee het led horloge was een Texas Instruments. Maximaal 12x per dag kijken hoe laat het is (display ging 1 seconde aan) om de batterij 1 jaar mee te laten gaan. 2x drukken voor datum en 3x voor seconde display voor enkele seconden. Gelijk zetten slurpte de batterij echt helemaal leeg :grin:

1 like

Lastig :thinking: Denk deze.

1 like

Ik was m’n tijd ver vooruit met deze Phone Dialer…:smile:

Nu heb ik alleen maar analoge horloges… :rofl:

5 likes

M’n eerste serieuze horloge, een Seiko 7T32-F069, gekocht ruim 40 jaar geleden voor ca 600 gulden. Dat was toen heel veel geld, zeker voor mij. Helaas niet meer in bezit, want ging stuk en helaas niet reparabel volgens de juwelier/horligemaker.

5 likes

Wist niet eens dat die horloges maken/gemaakt hebben. Gebruik nog wel wat componenten in mijn designs op werk.

1 like

Wat een toffe Casio!

2 likes

Deze quartz chronograaf van Swatch, toen ik 16 was!

6 likes

Ik zou hem graag tonen, mijn eerste fatsoenlijk horloge. Maar ik weet niet eens meer welk merk het was :see_no_evil: Ik was toen rond 15 jaar of zoiets.
Het was een ronde analoge quartz met lichte dial. Waarschijnlijk een Casio of Lorus bij de V&D gekocht. Mijn kameraad had een vierkante ana-digi. Ook een lichte dial. Volgens mij een Casio en ongeveer gelijktijdig gekocht of gekregen.
Stom hè, dat je sommige details niet herinnert…
Oja, de Casio F91W heb ik ook gehad, maar geen lang leven beschoren. Volgens mij bandje gescheurd bij een onbezonnen actie… :rofl:

1 like

Early, early '80s. Ik was denk ik een jaar of 10. Zoiets was het.
Jaren 1980 | Casio horloge 50e verjaardag
Gekregen van mijn ouders. Helaas niet meer in bezit.

M’n eerste zelf gekochte ‘echte’ horloge, midden jaren '90, was deze.
Eerste ECHTE horloge" - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum  voor liefhebbers van horloges
En ik heb 'm nog steeds.

10 likes