Show hier je electronische stemvork uurwerk horloge

En om de vrouw te verwennen, een D-watch voor haar. De kast is NOS

12 likes

erg mooi. Maar ik ga toch maar op zoek naar een Ti-curv

Allebei een goede smaak!

Dat is toch geen stemvork?

1 like

Correct. Was vanwege een ander topic onverwachts geconfronteerd met diverse Bulovaá, o.a. de DNA. Maar dus i.h.a. ook in de stemvork technologie. Overwoog kortstondig een aanschaf. Maar ben anderzijds afgestapt van het vintage idee. Vandaar die Curv. Gewoon, omdat ik hem mooi vind

Hij is nog niet perfect, maar mede door horlogeglas.nl ziet ie er al heel mooi uit. Helaas missen de deksel en de kroon pakking nog en en hij loopt veel te snel. (Slaat op hol)
Maar goed, er zit leven in :slight_smile:

17 likes

Dat is wel de mooiste !

1 like

Een vakman :ok_hand:

3 likes

Na een perfecte onderhoudsbeurt van mijn Omega F300 en de aankoop van bovenstaande modellen, waarvan eentje in opdracht naar nieuwstaat gerestaureerd, kan ik niet anders dan dit volmondig beamen.

3 likes

Kende ik nog niet…:roll_eyes:

4 likes

Net binnen gekomen. Moet er alleen nog de batterij in doen. Hij zou moeten werken? Graag advies hierbij. Lijkt me nog origineel en in mooie staat.

19 likes

Wauw Hans wat een beauty. :+1::+1:

1 like

Ja vind ik ook. Nieuw bandje bij Omega bestellen en aan de gang slingeren en ik kan hem gaan dragen :star_struck: Ook een beetje schoonmaken en het glas licht polijsten.
Gr, Hans

1 like

Dat is een mooie.

Helaas ken ik hem niet

Als die onlangs nog gelopen heeft lijkt het me geen probleem. Sommigen hebben vaak lang stil gelegen, dan wil het niet altijd direct. In mijn ervaring is dan soms een stevige tik (met bijvoorbeeld een blokje hout of iets dergelijks) tegen de kast net dat wat de stemvork weer aan het trillen brengt…:four_leaf_clover:

1 like

Heb er net een batterij in gedaan en hij zoemt wel maar de seconde wijzer loopt niet vanzelf, als ik een tik geef doet hij het enkele sekonden wel . Wat zou er fout zijn? Blijft wel zoemen. Bij het verzetten draait de secondewijzer heel snel mee, de kleine en groten wijzer verzetten goed.

Groet, Hans

2 likes

Lang stil gestaan, opgedroogde , stroperige olie. Service beurt doet wonderen

3 likes

Onderhoud nodig. En de “slipkoppeling” voor het verzetten van de wijzers draait te zwaar, daardoor draait het hele uurwerk mee. Als je tegen de klok in draait kan je het index wiel strippen. (Duur, wordt niet meer gemaakt)

5 likes

Dank voor je antwoord, moet ik de batterij er nu wel uithalen of kan dat geen kwaad al die er in blijft.

1 like