Thanks B - Zelfde werk denk ik ![]()
Thx, moest nodig weer eens nieuwe batterij in.
Altijd even opletten want deze heeft de min boven net als in de Bulova stemvorken, dus niet de plus zoals bij de Certina, Eterna, Tissot, Omega etc
Is dit een stemvork horloge met chronograaf complicatie?
Ja, met Dubois-Depraz module.
De Omega variant de “speedsonic lobster” is de bekendste.
Maar Longines heeft ze dus. Certina bijvoorbeeld ook. Niet zo veel van gemaakt.
Heel gaaf, ik dacht dat het niet bestond. Is het erg kwetsbaar?
Valt mee. Zolang er niet aan de chronograaf module geklooid is. De aandrijving is je gewone omega F300/ESA9162 met een langer aandrijf tandwiel en een er op geschroefde chronograaf module. Wat dat betreft net zo kwetsbaar als de gewone stemvork horloges met dat uurwerk.
Maar helaas heb ik besloten afscheid te nemen van de stemvork horloges. Mijn verzamelwoede heeft iets te drastische vormen aangenomen dus houd het blauwe gedeelte in de gaten mocht je interesse hebben!
Heel bijzonder en gaaf
Heel bijzonder en bijzonder fraai
Van de week mijn gekochte stemvork Omega ontvangen. Ik ga deze wel opknappen want ik vind het toch wel mooie horloge’s. Ik heb ook een aantal Bulova stemvork horloge’s maar ik vind de Omega cv mooier.
Weet iemand welk glaasje ik nodig heb voor deze Omega 198-021? En waar ik het glaasje en andere eventuele onderdelen kan bestellen?
De minutenring zit in het glas geklemd ipv op de wijzerplaat. Ik lees dat de spoeltjes (Coils) vaak de oorzaak zijn dat ze het niet meer doen.
Leuk model - succes ![]()
Vond ik ook!
En bedankt, het succes zal ik zeker nodig hebben!!
Er kunnen wel meer problemen zijn met het stemvork uurwerk……weet ik uit ervaring. ![]()
Ook worden de onderdelen steeds moeilijker te verkrijgen.
Maar Gerrit van Accutron.nl heeft buiten Bulova ook veel van Omega
Laatst nog 3 stemvork uurwerken laten reviseren
Met wat TLC kan dit een mooie worden.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.