Show hier je horloges met LCD en LED display

Wat een horloge barbaren! :rage:
L&O en als het niet past, gewoon doordrokken! 🫨

Wat een stel kneuzen! Die trimmer is nog wel te solderen.

Het leuke is dat ik het horloge wel weer wilde hebben. Dacht dat ik een easy fix had gevonden op MP en dan blijkt het gewoon mijn eigen oude ‘easy fix’ te zijn :sweat_smile:

Ik kwam er ook pas achter toen ik de module zag welke geen alarm heeft.

Het is dezelfde printplaat maar met een andere chip en minder onderdelen.
Vrij moeilijk een redelijk betaalbare (donor) te vinden.

Op de foto rechts een overleden (keramische) module met de alarm onderdelen erop.

3 likes

Heb het geprobeerd maar is helaas mislukt. Lampje werkte ook al niet toen ik het nog werkend had.
Een nieuwe module met werkend lampje is onderweg met de post :blush:

1 like

Deze moet vast even langs de ‘research’ :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Jij bent in mijn ogen een LED/LCD held! :+1:t2::muscle:t2:
Iemand moet het altijd maar in stand willen houden en jij doet dat blijkbaar! :facepunch:t2:

Daar komt bij dat Beavis & Butthead mijn favoriete MTV helden waren begin jaren ‘90! Heb toen zelfs nog een paar officieel rood Burgerworld shirt van ze gekocht in Florida. Was toen nog nergens te krijgen in NL…

In principe zouden ze het langer uit kunnen houden dan een analoge quartz horloge, omdat er verder geen bewegende onderdelen inzitten.
Het probleem is denk ik dat bij een LCD horloge vaker door de eigenaar zelf de batterij wordt gewisseld en dit onkundig gedaan wordt. Ook wordt de pakking dan niet vervangen wat weer leidt tot vocht in het horloge…

Heb een zwak voor midden jaren 70 LCD horloges :blush:

9 likes

Dan hebben we dat gemeen. Ik kan me nog herinneren dat ik dagen in de Wehkamp gids van, moet zo rond, 1979 zijn geweest aan het turen was. Die stond vol met LCD horloges met melodietjes. Dat waren dan de modellen met een soort van mini ‘luidspreker’ gril aan de bovenkant, bestaande uit 3 of 4 sleufjes.

Hoop ooit nog een Commodore *** met für Elise melodie uit die tijd ergens te vinden!:star_struck:

3 likes

Je had Commodore horloges (van het Commodore 64 etc. merk)
En inderdaad Commodoor met 3 sterren erboven.

Ik was begin jaren 80 altijd helemaal gestoord van de video game horloges.

8 likes

Even gewisseld met mijn klushorlge en deze ook Hier vandaag :slight_smile:

@Beavis was bij deze jongen ook de redder in nood :fist_right::fist_left::+1:

8 likes

Laatst teruggevonden en eindelijk de knoopjes vervangen, en hij doet het dus ook nog!

17 likes

18 likes

Niet heel oud maar vriendin was er heel blij mee. “Rosendahl” lcd, saffier glas.

13 likes

10 likes

Velona.

10 likes

Leuke :+1:t2:
Hier zijn sportieve broertje

10 likes

Dank je! Dat is ook een gave Velona, lijkt nog in nieuwstaat.
:+1::smiley:

1 like

Hoe ging het ook weer om de tijd goed te zetten?:crazy_face:
Gelukt.

9 likes

Een Digi tech mag deze thread uppen :heart_eyes:

9 likes

Fantastisch dit! Deze heb ik gehad. Kan me nog herinneren dat ik in de klas op mijn horloge een spelletje zat te spelen. Geweldig, ik herkende hem meteen. Tankje, ophaal bruggetje, en steeds meer vliegtuigjes en bommen.
Tsja, als ik toen wist wat ik nu weet had ik ze allemaal netjes bewaard. Ik had er meerdere…

1 like