Op die instructies pagina, op jouw foto, is het bijna niet te lezen.
Maar heb je wel consequent alle stappen doorlopen? Er moet van alles “flashen” bij het instellen etc. En anders zit het er inderdaad niet op.
Update
Kwam nog bij mij op dat in de communicatie met Gerlach misschien de vraag ‘vragen’ niet helemaal begrepen is. Dat ging in het Engels neem ik aan.
Belangrijkste punt voor jou is volgens mij dat die dag functie er niet op zit. (Niet dat LED verhaal.)
Dus vraag dan kort, “zit de dag aanduiding functie er op, bij deze uitvoering”. Idee?
Dus als je in de instellingen (setting) mode zit, dan loopt het horloge, vanzelf, alle onderdelen af.
Uren, minuten, seconden, maand en dag. En ook ergens dat je 12 uurs of 24 uurs kan kiezen. Zo lees ik dat, ook in combinatie met het verhaal op hun website.
Steeds na vastzetten, stopt het knipperen en gaat het volgende item knipperen etc.
Dat zie je vaak bij dit soort Electronica.
Dus klopt dat, krijg je ook maand en dag om in te stellen?
Helaas, misschien dus niet aanwezig bij dit model.
Als laatste kans zou je dat concreet nog kunnen navragen bij Gerlach.
Een ding vroeg ik mij nog af. Als je de bovenste knop 2 keer drukt krijg je dan dus geen datum te zien? Ook geen verkeerde datum? En bij 3 keer drukken de seconden, of ook niet?
Weet iemand welk horloge hier zichtbaar is? Is een foto uit 1991 en het gaat om een goedkope ana-digi, maar geen idee welk merk of model verder. Iemand een idee?
Nee, ben bang van niet, heb ze pas vorige week weer eens opgezocht ze zaten jaren in dozen…met de baterijen er nog in dus best kans op wat lekkage ben ik bang…ik hoop in de toekomst met de hulp van hier ze toch weer aan de gang te krijgen
Wou het niet herhalen idd.
Dat is meestal funest en einde oefening voor LCD en LED horloges.
Toen ik zo’n 20 jaar geleden op Ebay aan het zoeken was werden er al vele aangeboden als ‘as is’ en ‘not tested’ (huhuh🙄) wat allemaal smoesjes waren om niet te hoeven zeggen dat de lekkende batterijtjes er één grote chemische zooi van hadden gemaakt…
Ik hoop dat je geluk hebt en je 3 TI’s alleen even een fris batterijtje nodig hebben!