Show hier je horloges met LCD en LED display

5 likes

Profiteren van de gelegenheid :person_shrugging:

8 likes

Slapende Heuer Oldie

10 likes

Ziet er anders veelbelovend uit, lcd is niet kapot zo te zien. Als ie zonder knoopcellen is gaan slapen hoop ik.
Ik hoop dat de bovenste een led display is

2 likes

Haha! Dat hoopte ik ook toen ik 'm voor 't eerst zag. Later hebben enkele kenners me overtuigd dat die bovenste een volledig ‘dode’ lcd toont, dat was dus even slikken. Ik heb hem uiteindelijk maar nooit opengemaakt, klemdeksel en NOS kasten maken mij nooit zo dapper :smirk:

Jammer. Als ie geen lekke batterij meuk heeft dan is er de kans dat de module nog leeft. En dan hier kijken.

Ik heb ook wel eens “NOS” horloges gehad met ook de originele jaren 70 alkaline cellen er nog in. De groene meuk kwam via de knoppen naar buiten.

1 like

9 likes

Vandaag hier een batterij in gezet, maar ik zie dat het digitale gedeelte niet meer goed werkt :sweat:

Is dat een kwestie van contactjes schoonmaken of moeten er nieuwe onderdelen in? Uurwerk y950. #durftevragen

6 likes

Dit is een Pulsar (Seiko) Y950 perpetual calendar uurwerk
Twee laags LCD display display met daarboven analoge wijzers. Erg leuk!
Absoluut een restauratie (schoonmaakbeurt waarbij hopen op het beste)
waard, ontzettend leuk model ook van Dugena (Ik heb dezelfde van Pulsar, maar vind deze leuker!)

Komt dan evt zo uit de verf;

Dit is de Pulsar;

afbeelding

5 likes

Ja ik had zoiets gezien op het net, bij mij is de kalender weg. En ik kan het alarm en chronograph ook niet vinden :face_with_peeking_eye:

Ik heb zo’n vermoeden dat een schoonmaakbeurt niet makkelijk is met lcd… ik klus wel eens aan mechanische horloges, maar lcd minder tot niet…

1 like