Show hier je horloges met LCD en LED display

… van dè nieuwe cellen profiteren :grin::yum:

17 likes

12 likes

11 likes

Leuke versie met die taartpunt chrono /timer

1 like

18 likes

9 likes

Ik ben erg gecharmeerd van dit digitale Adidas horloge. Het negatieve display is beter afleesbaar overdag dan de foto doet vermoeden.

En zeer mooie EL backlight.

13 likes

Vijftig jaar oud inmiddels.
Mijn eerste serieuze horloge in 1976.

18 likes

Een echte early adopter!

1 like

Mijn recent aangeschafte 0139-5019.

16 likes

Hele knappe :ok_hand:

1 like

Ja klopt! Ook leuk is dat de tijd en datum kan instellen met de kroon i.p.v. met knopjes.

1 like

Wow dit is echt een van de aller eerste led horloges ! Knap !

1 like

Als je het over antiek wil hebben dan heb ik hier de “Hamilton Pulsar qtc”. De eerste led modules van het Amerikaanse Pulsar gingen naar Hamilton. Alleen tijd en secondes en nog geen tweede trimmer voor het bijstellen. Alleen de kleine trimmer. Er is een andere bijgekomen toen Pulsar er achter kwam dat natuurlijke kwarts kristallen toch niet zo stabiel waren. Deze loopt achter helaas.
Telly “kojak” Savalas droeg deze ook :slight_smile:
386 batterijen passen met een o ringetje.

Magneetje voor tijd instellen.

Mooi groot horloge. Dat liggende blokje onder de minuten is de licht sensor. Op latere modules is ie rechtop gemonteerd.

22 likes

" Graaf " is deze en nog steeds werkzaam :drooling_face:

1 like

Is er iemand op HF met dit horloge? Wordt gebruikt door vrijwel alle rally navigatoren, de Fastime Copilote. Er zijn nog meer kleuren dan je hieronder ziet. Prijzen liggen tussen de €150 en €200 afhankelijk van het verkooppunt.

2 likes

Gaaf :heart_eyes:

1 like

Ik heb 'm niet, maar door dat verhaal erbij lijkt het wel een gaaf horloge voor die prijs!

Opruimen. Wat was er ook al weer met deze aan de hand?

O ja. Lcd is warmtegevoelig geworden. Dit is na een poos in de broekzak.

Verder wel een leuke antieke lcd. De spoel is om de hogere spanning te genereren die het antieke lcd scherm nodig heeft.

15 likes

Cool, wat is het merk?