Show hier je horloges met LCD en LED display

Klassieker deze :ok_hand:- heb zelf ook ergens een Nepro maar die heeft een heel slordige baas gehad :smirk:

1 like

Crosspost :person_shrugging:

14 likes

Nieuw in de box :ballot_box_with_check:

11 likes

Deze stond (op een of andere manier) al vrij lang op MP, en direct maar gekocht voor niet heel veel. Eigenlijk mee gestopt (led) want bijna altijd issues met budget led (in tegenstelling tot Touchtron etc)
De led units met ‘kunststof" behuizing (meen ik te zien door het glas) lijken veelbelovend (geen blob gel over de hand’gesoldeerde’ led digits)
De (hoogstwaarschijnlijke) knoopcel lekkage blijft natuurlijk altijd spannend…
We gaan het zien, incomming dus;

Wordt (misschien) vervolgd. Anders een leuke RVS band erbij :wink:

11 likes

Spannend. Zou het een NSC module zijn?
Kristal kan ook nog kapot zijn. ("Single digit of death ")

1 like

Ik verwacht hem na het weekend ergens, dan kan de deksel er af en stuur ik wel wat foto’s
Hebben NSC modules ook deze led digits met ovale kunststof “bobbeltjes”? Ik dacht niet op deze manier (ik denk altijd direct aan de vele vintage LED rekenmodules, hoger segment LED horloge modules hebben ze ook) We gaan het wel zien, maar is misschien een vd latere (laatste) led modules

2 likes

Goede vraag. Hughes heeft ze niet. Die lensjes zijn handig voor goedkopere (?) kleinere leds, vergroot lekker. Timex zie je ze ook wel mee. Collins modules heb je ook nog :thinking:

Nsc module hier.

2 likes

De kunststof lensen zijn een innovatie geweest in dat zeer korte moment in tijd, ze hebben ook meer stabiele LED digits gebracht qua productie (en met name decenia later, vwb knoopcel lekkage)
Ze zijn stabieler vwb de connectoren naar de printplaat.
Orient heeft ze ‘later’ -nog- toegepast in hun fantastische Touchtron lijn, maar ook Pulsar enz (1974/5-1977)
Dit zijn allemaal ontwikkelingen geweest in een tijdspanne van 2 a 3 jaar (Ondertussen nam LCD het -al lang- over)
Het zou een Toshiba module kunnen zijn …

3 likes

5 likes

8 likes

Dat is een hele oude zo te zien :heart_eyes:

1 like