Show hier je horloges met LCD en LED display

@koekoek Ik probeer meestal even een niet passend batterijtje om te kijken of er nog enig leven in zit. Als dat het geval is, bestel ik de juiste batterij.

@ernst ik ben benieuwd hoe je ziet dat die linker is overleden (tenzij ze beide van jou afkomstig zijn :stuck_out_tongue_winking_eye::grinning:)

1 like

Na een schoonmaakbeurt functioneerd de Seiko running man die een heel zwaar leven heeft gehad weer volledig!
Voor mensen die het horloge niet kennen. Als ik het goed hebt was de Seiko A714 5050 uit begin jaren 80 het eerste horloge waarbij het mannetje links onderin gaat rennen bij het inschakelen van de stopwatch.

Een periodecorrecte Seikoband is onderweg. Mocht iemand nog tips hebben hoe ik het glas het beste kan polijsen dan zijn deze welkom!

5 likes

Geen horloge, maar ik vind dit ook best cool :slight_smile:

6 likes

Die stond op marktplaats :slight_smile: zaten al die Heuer stickers er ook bij ?:0

1 like

Ja, daar vond ik hem inderdaad.

De stickers had ik nog :+1: (Zijn overigens echt oud en geen remakes)

1 like

Van de A127 is het paneel dood. Het lampje werkt nog wel.

De 0439 werkt soms, heel vreemd. Maar ze werken allebei dus niet goed helaas :sob:

Ik mis een Seiko LCD in de collectie nu :thinking:

2 likes

De A127 heeft volgens mij (zo even uit mn hoofd, weet niet geheel zeker, zou ik even na moeten kijken) een geklonken uurwerk. Dat is na batterijlekkage meestal wel dood en erg moeilijk te servicen doordat alles samengeklonken is.
Klinkt als batterij lekkage, helaas

De 0439, daarvan zag ik vlekken in de display die in geval van dit specifieke uurwerk duiden op forse batterij lekkage. Tesamen met het feit dat het (prachtige) uurwerk enorm gecompliceerd is gebouwd voor een quartz (mini pinnetjes etc etc) en daarom bijna nooit goed tot leven komt na reinigen denk ik dat je die af kan schrijven. Zelfs de display, aangezien het backpanel op het display zit geplakt.

Ik ben wel geinteresseerd voor de onderdelen, mocht je het weer kwijt willen …

Beide modules zien er schoon en schadevrij uit. Ik zag niet zo snel sporen van een eventuele lekkage. Vooral de module van de A127 is nog helemaal gaaf. De A127 klinkt voor mij als een werkende module maar een kapot LCD paneel. Geen idee wat er met die 0439 is, vreemd geval is dat.

Ik zal je even een PM sturen :+1:

Vwb de A127, een indicatie is wanneer je aanslag of iets van glanzende afzetting ziet op het trimwieletje (koperen schroefje zichtbaar door een gaatje in de module aan de batterij zijde). Een paneel zelf gaat niet snel kapot. Vwb wat ik eerder schreef over het A127 paneel; dit betrof de polarisatie filters die zwak zijn. Er is dan meestal (zeker in de 90 graden hoek) wel beeld.

Te koop op Uhrforum, apart model. https://uhrforum.de/citizen-lcd-sehr-fruehes-modell-t329723

1 like

Heel leuk deze! Is dit citizens eerste LCD horloge?

https://uhrforum.de/citizen-lcd-sehr-fruehes-modell-t329723

1 like

Volgens mij wel!

Lijkt me niet duur maar ik ken de prijzen van Citizens niet zo. :thinking: Voor een Seiko 0614 betaal je iig een heel stuk meer :stuck_out_tongue:

Prijs valt inderdaad mee, lijkt mij.

http://uniquewatches.net/web3lccitizenlc1.html

Citizen oldie

7 likes

Even een kleine cross - mijn huidige Time-Xfactor staat op 4 LCD’s sinds de komst van die Ironman - begin nu echt de km al te voelen :innocent:

1 like

Ik heb een aantal modellen met dit uurwerk (9010 en opvolger 9011), wat mij betreft technisch gezien topstukjes van Citizen.
Ondanks de wat minder sterke digits (beetje flets) wel in relatief prima staat (strakke display, goede bevestiging filters, geen vlekken en verkleuringen etc)
Dat glas is wel een dingetje. Bijzonder moeilijk nieuw te vinden (vrijwel onmogelijk, zoeken op part numbers bij Citizen (LCD) is een beetje een no-go, helaas). Maar het is een erg dik glaasje en kan prima gepolijst worden
En voor een uitstekende prijs. Ik zie dat ie inmiddels gereserveerd staat :wink:

1 like

Doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet??

3 likes

Niet dus Ernst… en deze helaas ook niet :unamused:

2 likes