Show hier je horloges met LCD en LED display

Superjob!

Aparte Seiko, een limited edition “final fantasy” horloge. Veel groter dan verwacht maar draagt wel vrij comfortabel. Ook het alarm doet het weer na een kleine reparatie :sunglasses:

6 likes

Mooi design is dat :heart_eyes_cat: wow !!

Tijdje terug weer dat ik in dit topic wat nieuws had te melden…

5 likes

Ja. Geserviced en wel, alles nog origineel.

1 like

Doet enorm aan de Casio´s uit hun Casiotron/begin periode denken

Degelijk spul uit die periode! Heb zelf mijn Casiotron wel verkocht - beetje teveel Casio af en toe. Geloof dat ze ook wel eens als Tissot te vinden zijn. Benieuwd wat je er weer voor moois van weet te maken :yum:

:joy:

Zit er in Nederland een horlogemaker die raad weet met kapotte oude led-horloges? Ik overweeg al een tijdje de aanschaf van een vintage Bulova Computron en sinds kort ook een Pulsar Calculator (led), maar de kwetsbaarheid van de modules baart mij zorgen. Zijn deze vaak nog te repareren, of is het juist meestal onbegonnen werk?
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Proberen jullie je kapotte oude led horloges zelf te repareren?

1 like

Nog in de schuif, misschien 35 jaren oud

3 likes

:hugs: Je gaat nog veel fanmail krijgen als je zo doorgaat :wink:

3 likes

Zo geef je er geen stuiver meer voor, als nieuw na je inspanningen :+1:

1 like

Bedankt! Ik zie geen onderdelen of modules voor de Bulova Computron of de Pulsar Calculator op zijn website, maar het kan zijn dat hij ze wel kan repareren. Ik heb hem gemaild om te vragen.

Ja, die had ik gezien, maar dat trekt me dan toch weer helemaal niet.
Ik heb het liefst dit model:

1 like

Een Japanse import hyper aqualand uit de jaren 90. Titanium alleen voor de Japanse markt.

8 likes

Ik heb antwoord, hij repareert geen Pulsar Calculators.
Dadelijk loopt op Ebay deze af: Pulsar calculator
Hij doet het niet en daar is de prijs ook wel naar. Er brandt wel een ledje. De module lijkt schoon.
Zou iemand zoiets nog aan de praat kunnen krijgen?

Is een gok. Zie je een enkel segment oplichten omdat er een nieuw quartz kristal in moet. (Te doen) of is er iets fataals met de logica aan de hand. (Dood)
Ik heb ook wel eens gezien dat een pulsar weer aan de gang is geholpen met een kristal en een nieuwe oscillator chip en veel soldeer werk.

2 likes

Dank. Zijn er in Nederland horlogemakers die zo’n klus goed aankunnen?
Ik twijfel enorm. Vind het een supergaaf horloge, maar dan moet ie het wel doen (of gemaakt kunnen worden).

Dank voor de tip! Volgens mij zijn beide banden origineel. Die op de Spaanse site is de Euro versie. Die vind ik net wat minder mooi.