Show hier je horloges met LCD en LED display

Een mooie collectie zeg. Ik heb de Synchronar 2100 moeten googelen, die kende ik nog niet. Begrijp ik goed dat dit model tot voor kort nog steeds nieuw werd verkocht?

1 like

Nou van echte productie kon je al vanaf de 80s niet meer spreken. Roger Riehl heeft tot aan zijn dood In 2005 op verzoek nog enkele uitgebracht.
Kapotte modules, want ze gingen allemaal stuk, werden tot een paar jaar geleden nog gefixed door strikesandspares. Helaas doen ze deze module niet meer.

2 likes

Ze lijken wel nos, heel mooi. Draag je ze wel eens?
Heb je verder nog mooie led-horloges? Ik kijk al een tijdje verlekkerd naar Bulova Computrons en Pulsar Calcaultors (led).

Altijd leuk om dan je ouwe meuk weer eens op te graven, bij zo´n retro uitgave :thinking:

10 likes

Mijn doublé doet het nog, staat hier ook in het topic :grin:

Heel gaaf! Het idee was leuk, een horloge op zonnecellen “voor de eeuwigheid”. Jammer dat in de gesealde behuizing jaren 70 nicad cellen zaten :smile:
De oudste types zijn nog wel eens te redden omdat daar minder kwetsbare bedrading in zat. Geen “wire bonds”.

2 likes


Deze! Nog steeds op zoek naar een schakeltje voor de band…

7 likes

Zijn NOS, draag ze daardoor niet.
Batterij er uit en mooi uitstallen is voorlopig het plan.

Ik heb de post maar verwijderd … er gaat telkens iets mis met foto uploaden…

Ik zag de foto gewoon hoor?

Ik heb ook nog een LED horloge uit '75-'76 van het merk Collins

9 likes

De synchronar 2100 watch samen met een bult originele archiefzaken en originele onderdelen parts, adds en meerr (hier niet te zien), verkregen via de zoon van Roger Riehl.

13 likes

Mijn Citizen Hyper Aqualand.

8 likes

:+1:

2 likes

fantastisch filmpje - dikke like voor die Timex periode

1 like

Fijn spul, deze heb ik:


:blush:

4 likes

Ik kan het mij niet meer herinneren :slightly_smiling_face:

Deze vandaag maar weer eens omgedaan.

13 likes

Blijft een topper!!!

7 likes

Als groot liefhebber van de oude Casio’s, deze ook nog eventjes hier

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/1/b/d1bb4bb6b8e9531087a9ca56858530dc897e330f.jpg

:+1:

6 likes