Show hier je horloges met LCD en LED display

Goedemorgen LCD’ers :sun_with_face:

en

8 likes

Ik heb een paar van deze 50 en 52 modelletjes in mn verzameling, Ik blijf ze top vinden; een mooi formaat en slank aan de pols. Front buttons zijn natuurlijk top, they stand out of the crowd :heart_eyes: En gewoon betrouwbaar. Mooie werkjes
Deze weer eens aan de pols

9 likes

Deze ooit eens tegen gekomen in’n oude doos van mn vader, vond’m wel bijzonder.

misschien toch een keer de batterij vervangen en kijken of hij nog werkt.

5 likes

Is die nog helemaal gaaf? (het display lijkt helaas defect?)
Het is inderdaad een prachtig klokje, ik had er ooit een van dit model en ze zijn generiek geproduceerd voor veel plakmerken, in de vroege jaren 80
Het uurwerk is vrij eenvoudig en kwetsbaar, je ziet het als je dit (uiterlijk prachtige) horloge openmaakt. Desalnietemin doet het alles wat het frontje je beloofd! Impressive!
Ik heb er ooit een manual voor geschreven, misschien heb ik die nog ergens … Laat me maar even weten

Had hem net weer onderop gekeerd :grin: zal nog eens kijken maar is geloof niet ready to run :thinking:

In elk geval lichte bleeding vh schermpje :nauseated_face:

Het lijkt of iemand zijn projectje niet voor elkaar kreeg :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Mooi!

Hi,
Mijn laatste aanwinst.

Alles werkt perfect wel ff uitzoeken hoe alles werkt.
Links op het scherm zit een haartje en is geen barst.

7 likes

Al weer meer dan 35 jaar geleden :sunglasses: mijn eerste Seiko

3 likes

Leuke filmpjes


1 like

Hi,
Ik weet niet of dit boek hier bekend is.
Ik heb het aangeschaft hier;
http://www.zantechinc.com/store/product.php%3Fid_product%3D143
Boordevol info.
Ik had al heel wat tools voor onderhoud van mijn analoge horloges.
Heeft iemand nog tips voor lcd horloges wat betreft tools?

1 like

En weer een Seiko LCD betrapt op ‘sticky pushers’ - braaf even gezocht naar een bestaand topic en ja hoor, speciaal tangetje en mini klem ringetjes. Dus maar weer even in de ’ doos voor later’ gekieperd :relieved:

[quote=“Stecor1, post:1, topic:20836”]
Recentelijk een aantal Lcd horloge’s aangeschaft om te trachten deze weer nieuw leven in te blazen.Bij een aantal kun je de pushers niet lekker soepel indrukken.Dus mijn vraag is hoe ik dit weer soepel zou kunnen laten verlopen.

Bij voorbaat dank voor alle informatie.
[/quote]

3 likes

Het antwoord had je al gevonden zag ik :wink:
Ander advies uit ervaring geleerd: stop het horloge in een iets ruimer sealzakje en druk de veerring van de pusher. Het ringetje blijft in het zakje en springt niet weg (je kan een pincet of tangetje door het plastic drukken)

3 likes

Ah de 2.0 oplossing. :yum: Maar ze blijven bar klein die ringetjes :grinning:
Heb vandaag de kontaktpuntjes van de auto vervangen - dat vind ik al behoorlijk gepeuter😌

Mmmh - krijg er al steeds minder zin in :relieved: :triumph:
Want je kan natuurlijk nergens een doosje o-ringen in verschillende maatjes kopen, hoewel het me een ‘gat’ in de markt lijkt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Leuke tips Edgar :wink:

2 likes

Super bedankt voor al die tips, toch een behoorlijke tijd ervaring die jij er al in hebt zitten denk ik zo :relieved:

De ultrasoon heb ik wel, en ook al overwogen maar de tekst zit volgens mij binnen op het glaasje en die wil ik niet zo graag mee ’ reinigen’ …

Heb ik weer :stuck_out_tongue_winking_eye: en nog in redelijke staat en werkend. Behalve die k…pushers dan haha :innocent:

Ja klopt heb ik al gezien.
Vintage Digital Watches geeft hele goede tips !

Die ken ik wel hoor, heb daar al enkele projectjes gekocht en inmiddels gerepareerd.