Show hier je horloges met LCD en LED display

Aan het fotograferen geslagen? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Mooi hoor :+1:

2 likes

Erg leuke aanwinst zeg. Sanyo’s zie je niet zo vaak. Sanyo LED’s zie je zelden :slight_smile:

1 like

Projecten met allemaal verschillende defecten, vooral het “alles met één kroon” instel systeem is kwetsbaar.

Deze twee zijn van de eerste generatie, rechter heeft als datum de 39ste maar dat komt dat ik er net een batterij in heb gedaan, dan komt er nog wel eens een raar getal te staan tot ik hem in stel. De eerste generatie laat alleen de seconden zien als je de kroon in drukt, de latere versie schakelt met iedere druk tussen seconden en datum.

Te zien is dat het display van de latere generatie een meer korrelige achtergrond heeft, verder is het display volgens mij gelijk. O ja, de linker hieronder is de “goedkope” versie zonder dag aanduiding.

8 likes

Ha Martijn dacht ik nog - altijd inspirerend :sunglasses:
Regen en wind buiten dus: Oude Crystron er bij gepakt om een nieuwe batterij plaatsen, heeee deksel los…? Daar had ik moeten stoppen, maar nee :grimacing: batterij er losjes in, even checken - ja we hebben een 12.00u beeld dus klemmetje vastgeschroefd en …helaas!
Niks display en dus weer losschroeven, beetje schuiven, blazen, batterij los, vast en testen, en dat 4x achter elkaar :thinking: dus drie kwartier later die ‘lollige’ LCD weer opgeborgen.
Oh ja, de deksel wil nog steeds niet klem tussen case en rubber ring :-1:t2:


Die vroege Crystron modellen zijn volgens mij door dezelfde designer ontworpen die ook ‘Mens erger je niet’ op ons los liet :dizzy_face:

7 likes

De aanhouder wint :wink:
Die deksels zijn berucht ja. Rot dingen.

1 like

Dankjewel

Deze twee hangen binnenkort opelijk aan de pols :yum:

8 likes

Met de allergoedkoopste pers gaat dit wel lukken, bij aliexpress al voor 5 euro.

Omdat je wel leven hebt gezien in het uurwerk heb je ook veel kans dat het nog wel te redden valt.

Hier een pers van AliExpress👇Bij de laatste 5 bestellingen die ik er heb gedaan geen import kosten oid. Gewoon verstuurd vannuit Schiedam.

De KLIK als hij dichtzit scheelt je weer een ergenis :sweat_smile:

8 likes

Er is licht…




…maar daarmee houdt het op :woozy_face:

3 likes

Never give up :sunglasses:
De mijne rusten ook al jaren hier, en zo af en toe probeer ik eens - soms ook met hulp van een Google check op nieuwe aanwijzingen. Maar het blijven lastige klanten die LCD’ers, dat wel :relieved:

2 likes

. morgen de Seiko :pray:

1 like

Ik zal even kijken tussen mijn onderdelen. Ik meen dat ik een werkende module heb zonder kast van deze 9120 module…

2 likes

Prachtig je zegt maar wat je ervoor moet hebben …heb je nog een tip voor die Seiko :pray:

Als het de 9120 is mag het voor de verzendkosten naar je toe hoor, ligt er al te lang stof te happen hier.

Voor de Seiko, dit kaliber A257 heb ikzelf nog nooit levend kunnen krijgen bij een defecte helaas.

1 like

Testing testing :nerd_face:

10 likes

Jij boft, tenminste nog iets wat het doet :wink:

4 likes

@pmannaert en @domega

Je zou er een 3D bril glaasje op kunnen leggen om te kijken of het niet gewoon de polarisatie filter is die vergaan is…

Als dat het geval is dan zie je wel beeld (of beter dan heel vaag) namelijk :slightly_smiling_face:

2 likes

Herken iets dergelijks geloof ik, bij een Velona die alleen in een scherpe hoek bekeken duidelijk af te lezen is valt de info bij ‘normaal’ kijken bijna weg…

1 like

Gevonden! …. Mooie zwarte digits, licht kan ik niet testen, maar beter tijd dan licht :sweat_smile:

Module 9120 A uit 1979

Gaat richting België :slightly_smiling_face:

Edit: licht werkt ook hoor :bulb:

6 likes

Prachtig :heart_eyes::hugs:

2 likes