Show hier je horloges met LCD en LED display

De kermis is nooit ver weg :grin:

6 likes

Digi tech

8 likes

Update…de Seiko :grimacing:




Is dusdanig ook voor een doosje tenzij iemand er iets aan heeft :wink:

5 likes

Zou zo vuiligheid kunnen zijn onder de zebrastrips. Of beetje groene corrosie op de banen die je wel kan verwijderen. Je zou het iets verder moeten demonteren door het glaasje los te halen zodat je er bij kunt om het te inspecteren

2 likes

Oke ik ga dit eens proberen :+1:

1 like

Update :woozy_face:






Helaas…wel geleerd dat je een quartz volledig uit elkaar kunt nemen

6 likes

Het is een kwestie van gewoon doen en niet bang zijn. Vooral als hij het half doet. :sweat_smile: Ziet er nog best goed uit van binnen. Wellicht is er toch iets gebroken waardoor het niet meer goed werkt. Ik heb ook altijd ruzie gehad met deze en soortgelijke modules :stuck_out_tongue:

Je kan scheurtjes zien en daar zal het probleem wel onder zitten, waar je niet bij kan helaas

1 like

Om het weer juist levend te krijgen zou je dan een werkende circuit block moeten vinden. Seiko onderdeel nummer 4001 237

Soms wel eens op eBay te koop bij een Italiaan voor een redelijke prijs.
Zie er nu zo 1 staan uit de US.
Is maar net hoe graag je het weer goed werkend wilt hebben :slightly_smiling_face:

1 like

Kheb er nog een maar…:woozy_face:

2 likes

Hmmm, geen LCD en geen LED; mar e-Ink ook hier?

11 likes

Gewoon proberen voorzichtig zoveel mogelijk van die groene drap te verwijderen met tandenstoker en Isopropyl alchohol. Ik heb veel modules gehad die er ook zo uitzagen maar toch wel weer werkten na een beetje poetsen.

Wel uitkijken dat je niet de hele (gouden) banen verwijderd

4 likes

15 likes

8 likes

Aangekomen en gemonteerd…nog nen dikke merci Beavis :slight_smile:


7 likes

:+1:t2: Deze zal vast nog jaren lopen.
Veel plezier ervan! :+1:t2:

(Al adviseer ik wel een nieuwe gasket, het nummer 1 probleem waardoor LCD corrosie krijgt in module is slechte gasket :+1:t2:)

2 likes

Super :ok_hand:

2 likes

De Citizen van mijn vader zaliger, met het originele garantiebewijs er nog bij. Helaas werkt het niet meer en daarom vele jaren geleden in de schuif beland.

5 likes

Met een beetje geluk werkt het nog wel, beetje schoonmaken van contact met batterij

1 like

Dankjewel voor de tip! Hoe kan je dit het beste reinigen? Met contactspray of iets dergelijks?

1 like

Isopropyl alcohol.
Maar aan de drap van batterijtje te zien denk ik dat de module dan ook iets wat meer gedemonteerd dient te worden om alles goed schoon te krijgen.
Batterij heeft er denk ik ingezeten en is gaan lekken. Soms valt het mee en de drap wat nat lijkt gewoon wegpoetsen

En niet vergeten de + lead over batterij te schuiven bij plaatsing van nieuwe batterij, anders werkt het ook niet

2 likes