Show hier je horloges met LCD en LED display

Is die verwant met Pulsar led uurwerkjes :thinking:?

Nee, andere fabrikant. (USA, Mexico) Ook goede LED modules. NSC (National Semiconductor Corporation). Had je ook nog, mindere kwaliteit uit Hongkong.

2 likes

11 likes

Avondcrosspost :zipper_mouth_face:

8 likes

Stranger Things :sweat_smile:

13 likes

Game on :stuck_out_tongue_closed_eyes:

13 likes

Deze jongen ook hier vandaag :grin:

17 likes

10 likes

8 likes

Ook zomerklaar gemaakt deze Gabriel

11 likes

11 likes

11 likes

En dit topic ook weer eens up :point_up:

11 likes

Birks is/was een Canadese juwelier. Zit een “SASM31” module in, jaren zeventig leds, modern circuit met een CR1632 lithium cel. Tijd, secondes (allemaal 11, sorry :sweat_smile: ) datum en dag.

16 likes

Gewoon omdat het kan ook hier :sunglasses:

10 likes

Ik heb een quartz horloge meegekregen van een oom, die hij weer wilt gaan dragen. Een Zwitserse Ibico. Volgens hem ligt ie al jaren in een laatje en zijn de batterijen niet verwijderd.

Met heeeeeel veel moeite het deksel kunnen verwijderen en inderdaad, de batterijen zitten er nog in. De schade lijkt mee te vallen, maar uit ervaring weet ik dat het uiterlijk van een quartz uurwerk niets zegt over de werkende staat.

De vervanging voor de 547 batterijen zou de V392 moeten zijn, volgens een referentietabel die ik op internet tegenkwam.
Eerst de boel maar eens schoonmaken. Ik ben benieuwd of ik deze weer aan de praat ga krijgen



5 likes

8 likes

Blijft mooi spul dat jaren 70/80 led/lcd spul!
Weet nog dat ik als kind in ‘79/‘80 de Wehkamp gids helemaal stuk bladerde bij de LCD horloge pagina’s. Vooral de modellen met melodieën hadden mijn volledige interesse!

Wil er dan ook nog steeds een hebben uit die tijd. Een Commodore (met sterretjes) met de melodie van für Elise erop!

3 likes

Circuit krijg je misschien aan de gang, display ziet er erg overleden uit. Zwart is niet de normale kleur. Esa 9315 is nog wel te vinden op ebay.

2 likes

Ik wil je niet ontmoedigen, maar de display van deze Zwitser is helaas FUBAR en lijkt helemaal doorgelekt
Leuk model, dat wel! :+1: Met een donor is ie weer fris en fruitig

1 like