Show hier je horloges met LCD en LED display

7 likes

Kom dr maar in Kojak!

17 likes

Gaaf, zo één heb ik ook, de eerste serie pulsar led horloges die naar Hamilton gingen. Te zien aan de “liggende positie” van de led sensor en het niet hebben van een extra trimmer op het circuit, alleen maar dat schroefje dat je ziet als je het deksel open doet.
Dit model met alleen naar tijd en secondes was inderdaad de versie die “Kojak” droeg.

2 likes

Deze moet ik hier gewoon even laten zien :slight_smile:

Ik zag deze tussen een klein groepje liggen op marktplaats en trok meteen meteen mijn aandacht:
“een Velona in een Casio Marlin kast?”, "Wat betekent dat cryptische ‘memory centre’? "

Ik ging uit van een lookalike en een simpel uurwerk (grootspraak op de ‘dial’), want Velona. Toch heel erg leuk (alleen al vanwege Velona) en interessant en gekocht voor wat het waard was

Na aankomst onder de loep genomen;
Kast komt absoluut uit de Casio fabriek, of de fabriek die deze voor Casio fabriceerde.
Identiek, behalve de layout van de knoppen. Zelfde kwaliteit met de twee pakkingen onder de knoppen, en dezelfde deksel met andere tekst.

Super verrast door (na verwijderen van de antieke en minimaal lekkende pre-SilverOxide knoopcel) de Dot-Matrix display die tot leven kwam na testen met een andere knoopcel!
Totaal niet verwacht

Het uurwerk is geproduceerd in of de Orient fabrieken, of de Ricoh fabrieken. Dit vanwege het flinterdunne rode printplaatje wat beiden gebruikten eind 70’s/begin 80’s.
Vanwege het ‘memory centre’ moet dit Orient zijn, zij hadden een model met een zelfde functie:

Door de Dot Matrix is het mogelijk een tekst te programmeren, deze kan je opvragen, of wordt in ticker-tape weergegeven na afgaan van het alarm. Handig als je een verjaardag niet wil vergeten, je moeder nog moet bellen, of constant je pincode vergeet etc etc (programmering beslaat hele toetsenbord per karakter)

Een LCD ooit gekocht bij V&D (Velona = huismerk van V&D) in een Casio Marlin kast en met een Japanees aangepast Orient uurwerk die het een smartwatch Avant La Lettre maakt vanwege haar functies;
Deze verwacht ik nooit opnieuw te vinden, of te zien online (nog nooit gezien, en ik ken er veel)
Daag jullie uit een foto te vinden van een zelfde model/uurwerk (of alleen uurwerk) evt van een andere fabrikant :+1:

Nerd Stuff. Gotto love it :kissing_heart:

16 likes

Die is idd wel extreem gaaf. Ik heb wél nog ergens een Orient waar een hele heftige melodie uit komt. Beetje uptempo elektronische dans muziek.

2 likes

20 likes

:ukraine:

10 likes

En alles werkt!
Nu alleen nog een bandje bestellen.

11 likes

Een beetje zuiver maken lijkt me ook een verstandig idee! Leuke calculatorwatch!

2 likes

Zo is ie wat frisser:

Voor:

En na:

12 likes

Stukken beter!

1 like

Vrijdag de vierentwintigste zegt de LCD :yum:

7 likes

10 likes

Elke dag carnaval :smile_cat:

10 likes

Deze met zijn scherpe Led’s :yum:

12 likes

Deze heb ik vrijdag ontvangen.
Kast en band in nieuwstaat.
Module overleden, maar ik ben iets op het spoor.

De Wittnauer Polara, met een Hughes Aircraft corp. led-uurwerkje.

14 likes

Zou mooi zijn als die classic gered kan worden… en dan niet met een nieuw werkje bij voorkeur :nerd_face:

3 likes

Leuk model maar wel heel erg gekrompen met het glaasje polijsten :relieved:

9 likes

Leuk topic is dit. Ik heb een zwak voor lcd, led, ana-digi horloges. Deze 2 oudjes (jaren 80-90) uit de doos gehaald, nieuwe batterij erin en ze werken weer top! Nu kijken of ik ze weer ga dragen 🫣 en dan de rest eens zoeken.

8 likes

Even crossposten :wink:

11 likes