Show hier je horloges met LCD en LED display

Goedkope / goede vondst in een mooie staat :yum::+1:

Deze JAZ Driver


9 likes

Zolang de batterij het nog goed doet :grimacing:

6 likes

De Spring mist hier, zo heb je geen alarm geluid.

1 like

zal eruit gevallen zijn :grimacing: effe fixen …
Bedankt :+1:

1 like

12 likes

Het Reisklokje :heartbeat:

4 likes

7 likes

5 likes

Ben altijd al wat huiverig geweest voor vintage lcd. Ben bang dat het ermee ophoudt en dan niet meer te repareren is :grimacing: Maar ze horen toch wel een beetje thuis in de collectie dus de afgelopen Rikketik toch maar een gokje gewaagd en deze Tissot TSX3 uit 1980 gekocht :blush:
Thuis kwam ik er achter dat een van de knoppen het niet deed maar na wat scheef erop drukken begon hij het toch te doen en inmiddels werkt hij goed. Nu hopen dat dat zo blijft.

Typisch jaren 80 is het piepje elk uur, maar werkte erg op de zenuwen van m’n vrouw, en met een online handleiding erbij dat ook uit gekregen :sweat_smile: Ding werkt voor mijn gevoel niet erg intuïtief dus zonder handleiding kom je nergens :grin:

16 likes

Deze heeft ruimte voor twee batterijtjes, maar deed het nooit. Tot ik het maar eens met één batterijtje probeerde, en toen was er plotseling leven:

9 likes

Leuke, best kans dat één batterij voor het lampje was.

2 likes

Het lampje doet het gewoon. Vreemd.

1 like

Apart. Ik heb ook wel eens gezien dat het “Tweede batterij vakje” een loze ruimte was.

1 like

Wat leuk…dit was ooit mijn aller eerste digitale horloge die ik kreeg als kind.
Heb het nog steeds. Inderdaad met batterijen tobben. Ik ga het ook eens proberen met 1 batterij. Welke zit er nu in

1 like

Kwam er afgelopen weekend weer achter dat ik toch een zwak heb voor vintage LCD horloges. Waarschijnlijk omdat ik ermee opgegroeid ben als kind in begin jaren tachtig.

Op Marktplaats weer een erg goedkoop gokje tegen gekomen en verbaasde mij dat die nog niet verkocht was. Niet getest op werking en lag al jaren stof te happen in la stond er in de tekst. Geen levend beeld op foto’s of type maar herkende het meteen omdat dit mijn meest favoriete Seiko LCD is.

De Seiko A239 Worldtimer met dubbel LCD scherm waarvan er eentje de kaart van de wereld is.

Helemaal uitelkaar gehaald en schoongemaakt, nu weer half inelkaar en werkend. Van het bovenste tijd paneeltje was de polarisatie filter wat gaar waardoor het beeld beetje transparant bruin beeld gaf.
Heb inmiddels van een ander defect paneeltje (A029) het filter afgehaald en deze ga ik erover plaatsen zodat het beeld weer mooi zwart is.

Hier alvast plaatje van de A239 Worldtimer. Glaasje en nieuwe gaskets zijn besteld.

Met een polarisatie filter erover zie je al dat beeld zwarter is

2e scherm gaf nog mooi zwart beeld
(12:00 is het ander scherm)

13 likes

Prachtige vondst :+1:

1 like

Heb de grill ook schoongemaakt.
Ik zie op 99 van de 100 foto’s op Google dat de meesten vol zitten met DNA 🫣

Even in de ultrasoon en je ziet het gaasje weer zoals het er ooit uitzag :slightly_smiling_face:

Foto van Google :tired_face:

Foto van mijn grill na schoonmaken in ultrasoon :grinning_face_with_smiling_eyes:
Op de foto nog paar plekjes maar die zijn er ook al weg. Mooie shiny grill gaasje

afbeelding

9 likes

A propos dubbel LCD scherm, en misschien nog niet helemaal vintage:



10 likes

Een ana-digi waarbij het ana gedeelte eigenlijk ook digi is:

Weet niet wat voor merk het is. Ik vond het al een wonder dat ie het meteen deed met een nieuw batterijtje.

9 likes