Show hier je Solar of Eco-drive! Elk horloge wat aangedreven wordt door licht

Goeie ouwe Nighthawk (APAC-versie), krijgt minder polstijd dan hij verdient… immers, “morgen loopt 'ie ook nog” (i.t.t. een automaat) en over een jaar ook (i.t.t. een quartz met batterij). Mag echter mee op elke reis!

1 like

Boxster S in Nachtblauw

1 like


Beide zijn nog steeds mijn meest gedragen horloges :slight_smile:

3 likes

Een Meister Anker echt een plakmerk want je komt dit model vaak tegen
met andere namen … zeker niet slecht, maar een beetje ouderwets en in het begin lastig in te stellen, daarna geen omkijken meer naar.

2 likes

Ietsje betere foto, zoals je ziet heb ik er wel veel plezier van gehad - veel gedragen.

1 like

Mooi model en mooie wijzers…zeker voor die tijd🖒
Je zou een nieuw glaasje erin moeten zetten…ziet hij er gelijk als nieuw uit😊…heb hier gelezen dat dat niet zo heel veel geld kost…

Mooie solar!🖒…Op die Casio staat batteryless…zit er echt daadwerkelijk geen batterij in of bedoelen ze dat je heel lang geen batterij nodig hebt?

Volgens mij is het een oplaadbaar batterijtje dat er in zit… maar ik heb 'm nooit open hoeven maken gelukkig! :grin:

1 like

Waarschijnlijk een condensator.

1 like

Die kan toch ook kapot zij of niet meer goed werken? In andere gevallen bedoel ik dan, niet dit horloge…

Seiko Kinetic versus Citizen Eco Drive… zo werkt het dus…snel effe opgezocht🖒😊

Een paar Duitsers, de rechter is overigens op zoek naar een nieuwe eigenaar.

En een earlybird onder een fel zonnetje laat deze nog een halve digit aan leven zien. Helaas is het uurwerk in massief plastic gestoken. Dus zonder hak en breekwerk geen reparatie op deze.

En een paar Citizen klatsers beide waren zonder functie bleken alkaline batterijen geplaatst😩
Getest en er zat wel nog leven in. Nu liggen ze te wachten tot ik een keer tijd voor ze heb.

2 likes

4 likes

4 likes

En bedankt, nou wil ik er geen meer. :confounded:

1 like

Mooi spul allemaal!🖒

Wel waar joh, hartstikke gave horloges :+1:

1 like

Deze is erg mooi, wat ik me afvraag is: werkt het kompas een beetje?

@Firstrubu, Die rechter Citizen klassieker doet het ook slecht zonder batterij hoor, is geen solar namelijk :slight_smile:

Huh…staat wel solar op…:fearful: