Mooi gemaakt,maar ben meer benieuwd naar je robots.
Is het trouwens wel goed voor het horloge om op deze manier constant te laten lopen? Slijtage, eerder aan servicebeurt toe?
Dat idee heb ik wel. Daarom gebruik ik mijn watchwinders ook niet constant. Alleen als ik een horloge in routine een aantal dagen draag. Maar als ze een week niet draag hoeven ze niet constant te lopen.
Heb deze al 5 jaar… en nog nooit gebruikt…

Misschien als er ooit een 1 piece collection komt, dat ik een watchwinder ga gebruiken…

Ik heb er geen meer in gebruik, ze gaan allemaal kapot die ik heb gehad
De hele dure >€500 weet ik niet of die heel blijven
Welke heb je gehad dan?
Deze Boxy watchwinder aangeschaft…vindt het een mooie manier om horloges op te bergen en te showen:grin:
Ik heb er een van 70 euro of zoiets… Does the trick. Stond toch in een kast dus mooi / luxe maakt niet uit. Inmiddels niet meer in gebruik. Ik vind het geen moeite mijn horloge op tijd te zetten bij het omdoen en ik heb toch geen perpetual calendar. Maar hij werkt nog steeds prima na ruim 2 jaar of zoiets. Dus ben benieuwd wat jij allemaal ‘versleten’ hebt.
Deze Rothenschild RS-326-6-E is ondertussen 10 jaar oud en enkele motoren zijn nogal luidruchtig geworden. Hij doet wat hij moet doen, maar op de slaapkamer zou ik hem niet verdragen.
Er zitten waarschijnlijk Mabuchi motoren in en die zijn nogal makkelijk en goedkoop te vervangen, dus dat wordt misschien nog eens een klusje.
Maar waarom al die horloges op de winder? Ik zie geen horloges met bijzondere complicaties maar vooral vintage. Vind je de extra slijtage niet een beetje zonde? Zitten daar nou ook handwinders op?
Hoezo extra slijtage