Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Heel mooi, vooral die tweede. :+1:

1 like

Dank! Ik heb hem voor de foto maar niet uit het rubber gehaald, lijkt mij niet goed voor 50 jaar oud rubber, maar ben er zeer content mee idd.

Met zo’n rubber hoes blijft de stopwatch langer heel denk ik. :grinning:
Ik heb ooit zo’n hoes gezien voor een Seiko zakhorloge, ik heb de foto bewaard, op de achterkant staat met grote letters Seiko.

seiko blue

6 likes

Moest er ook een hébben…

10 likes

Een NA! Deze kwam toevallig voorbij en kon hem niet laten liggen. Komt vermoedelijk uit 1975, zelfs zakhorloges hadden in de 70s een aparte kastvorm. Ook bijzonder is dat de kast palladium plated is :thinking:

10 likes

Deze Clebar stopwatch laatst verworven. Ik vond vooral de wijzerplaat erg mooi en intrigerend, ik heb namelijk geen idee waar iets met deze indeling voor gebruikt kan worden.

Het uurwerkje is vrij simpel, maar wel met een leuk vakje met reserveonderdelen, die er daadwerkelijk ook nog inzitten.

14 likes

Het is een decimale chronograaf. De streepjes zijn centiminuten, de rode cijfers zijn deciminuten. De zwarte getallen vormen een tachymeterschaal. Het kleine register registreert minuten.

Dat is echt fantastisch. :joy:

2 likes

De andere indelingen snapte ik wel, maar deze niet, bedankt!

1 like

Dat is cool, nog nooit eerder van gehoord dan een horloge zo iets had. :joy:

1 like

Leuk he? Ik zal op een later moment hem eens open maken om te kijken wat er allemaal inzit.

1 like

Is het een excelsior park uurwerk? Die heb ik vaker gezien met een compartiment reservedelen. :sunglasses:

Ik had nog niet gezocht naar het uurwerk, maar volgens de Dr Ranfft is het een Venus 121

image

1 like

Hallo zakhorlogelovers,

Kan iemand mij even op weg helpen? Ik vond deze laatst ergens.
Vermoedelijk uit een gouden kast? En met een gebroken balansas.

Mooie plaat met geblauwde wijzers, maar ongemerkt. Is dit een IWC? En welk caliber is dit? Ik kan nergens een afbeelding vinden met deze fijnafstelling.
Tenslotte, wat is zo’n sloper/opknapper waard? (geinteresseerden binnen het forum mogen zich evt melden via PB)

2 likes

Mikrolisk suggereert inderdaad dat dit een IWC is.

http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Jwc&searchMode=exact&searchWhere=trademark#sucheMarker

De waarde van zakhorlogeuurwerken is over het algemeen gering, net als complete zakhorloges, of dat voor deze ook geldt weet ik niet.

2 likes

Hey bedankt!
Ik kwam zelf uit bij caliber 52 van rond begin 1900’s
Maar de fijnafstelling blijft me wel een raadsel.
Jammer dat de kast er niet meer bij zit, anders had ik een restauratie overwogen :frowning:

http://www.iwcpocketwatch.com/watches/calibre-IWC/ (leuke site)

1 like

Hier zie ik er een zonder fijnafstelling:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk&IWC_52_19H7

Bij oudere uurwerken zie je wel vaker dat er veel verschillende versies bestonden, ook met andere aantallen jewels en verschillende afwerking. Denk dat dat bij deze ook het geval is.

1 like

Nieuw aangekomen deze week :mage:Bulova 17TR met een mooie uurwerk van Minerva :star_struck: cal. 17-22 :gift::confetti_ball:
Het is een jaren 30" Art Deco horloge van 44mm.

Groeten Iwan :motorcycle:

12 likes

Niemand?

Om wat zinnig te kunnen zeggen, is belangrijk om onder de achter deksel te :face_with_monocle:.
Een foto van het uurwerk en de deksels met alle opschriften, medailles en ingekraste data van onderhoud.
Zo is gewoon een merkloos horloge die niemand wat zegt.
Waarschijnlijk ergens tussen 1920 en 40 is gemaakt, maar dat zijn gissingen met wat ik zo op eerste gezicht kan zien.
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Deze onlangs op de kop getikt. Model dat ik nog niet had.

19 ch toch @kaleiwan?

9 likes