Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Kan niet duidelijk zien, maar het schijnt een anker gang te zijn. Jaren 1900 ongeveer : anker, geen inca, keyless…

2 likes

Bedankt voor de info!
Volgens mij minimaal 50jr in de familie, kan het helaas niet navragen.
Mooi dat ie zonder service in die periode nog steeds loopt. Heb hem vanaf 13.00, voor het eerst, in " the fifth pocket" van m’n jeans …

2017-50=1967 ; ik ben zeker dat die ouder is dan '67. Toen ik jaren 1900 zegde meende ik 1900-1930 ongeveer :wink:

1 like

Nou ik weet niet wanneer hij gekocht is of in de familie gekomen …

Een van mijn zeldzaamheden :grin: een NOS Mawi valjoux 9-KVR Split Second Rattrapante met incabloc.
MAWI staat voor maison winters was een juweliers bedrijf in België
ze lieten veel van hun kwalitatief goede horloges en chrono’s maken door Heuer en Breitling en ze werden voorzien van hun eigen naam.
Groeten Iwan :motorcycle:

24 likes

mooi! :slight_smile:

2 likes

Dat is wel een heel speciaal uurwerk :smiley: Erg mooi om te zien!

1 like

Zeer mooi horloge! :relaxed:

1 like

Erg mooi! Wat voor een uurwerk is het? Minerva?

@Mark020 Normaal gesproken ben ik :upside_down: Minerva :hugging: maar dit is een valjoux 9-KVR Split Second Rattrapante :yum: http://www.pocketwatch.ch/kvaljoux.htm#start

Groet Iwan :motorcycle:

1 like

Ok erg mooi dus :slight_smile:

1 like

Wat voor een dan ook @RobertGerard

8 likes

This is followed by a case-maker’s mark reading “K&L” and a national mark reading “Swiss”.

These frame a larger mark in the center of the case-back which depicts a crescent moon and crown.

This is a German silver mark, likely used by a German case decorator.

https://www.rubylane.com/item/669694-6354/Antique-Guilloche-Enamel-800-Silver-Seed

1 like

Heb je deze van MP gekocht?

Nee - en ook niet gezien, ga meteen even kijken natuurlijk!

Ik had de verkoper een berichtje gestuurd maar hij antwoord niet op me :disappointed: Erg leuk horloge namelijk! Doet die van jou het nog?

Moet een nieuwe batterij in - beetje groot en dun typje. Wel met een kleinere batterij getest & geen leven gezien :sweat:

Kan er geen vinden op MP, afgehaald misschien?

1tje van m’n opa geweest…
Geen drol waard en redelijk wat beschadigd maar gaat nooit meer weg

4 likes

erg gave eigenwijze deze… :slight_smile:

1 like