Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Nog een…

7 likes

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1171919883-seico-2002.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

2 likes

Zakhorloge dat al een tijdje in de familie zit. Mijn overgrootvader bezat ooit een Patek Philippe zakhorloge. In de tweede wereld oorlog heeft hij deze moeten verkopen om aan voedsel te kunnen komen. Omdat het horlogevirus natuurlijk nooit weg gaat, heeft hij deze Vacheron na de oorlog gekocht. Via mijn opa bij mijn vader beland.


13 likes

Prachtig! :ok_hand:

1 like

Wat een prachtig horloge!

Ik zou best benieuwd zijn naar een foto van het uurwerkje zelf :grin: :wink::+1:

2 likes

Tja ik was zo dom om naar SeiKo te zoeken natuurlijk - bedankt voor de moeite!

1 like

De wijzerplaat van m’n Royce uit 1974 had ik hier al eens laten zien. Nu ook de voorkant en achterkant. Het horloge en het (plexi)glas is nog helemaal gaaf. Dit zakhorloge heb ik destijds tijdens een vakantie in Oostenrijk gekocht, het loopt uitstekend en heeft nog nooit onderhoud gehad.

5 likes

Deze zal geen verdere introductie behoeven hier…

12 likes

Prachtig Koen, en een prachtige staat ook. Railroad grade naar ik mag aannemen? :+1: :blush:

1 like

jah mooi hoor… :heart_eyes:

1 like

Mijn laatste aanwinst :gift_heart:


One step beyond !

11 likes

Leuk! Welk merk?

Wat doet dit:

?

2 likes

@RobertGerard Raad maar :wink:
(Als ik de merk zeg is het te gemakkelijk :slight_smile: )

1 like

Aan de spiraal om het uurwerk te zien zit er een slagwerk in, dit zal ermee te maken hebben, maar wat? :thinking:

2 likes

Touché ! :slight_smile:

2 likes

maar kzie geen hamertjes …

Waarschijnlijk zijn dit de hamertjes…

1 like

er loopt wel een circelvormige snaar langs zo te zien ja…

1 like

Nee, de hamertjes zijn niet zichtbaar tussen beide platina.

1 like

simuleert dit een maanfase??