Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Zo de laatste voor vandaag , moet weer werken . Fijne zondag nog !

8 likes

Zo is dat, uurwerkjes willen we zien :wink:
Mooie verzameling toon je, dank je wel en jij ook een fijne zondag avond!

1 like

Ja, ik sluit mij graag bij @Frans53 aan en ik wil je ook bedanken voor de mooie uurwerken die je ons laat zien. Wordt zeer gewaardeerd! Fijne zondagavond! :+1: :relaxed:

Foto’s van de uurwerkjes mogen wmb. wel iets scherper :disappointed:

1 like

Mijn zoon van 18 vind mij een fossiel ergens uit een oude avonturen film weg gewandeld , ik schrijf met een vulpen , rij op een bmw motorfiets uit 1976 en heb pas sinds een halfjaar een iPhone , daarvoor 6310i Nokia , fotograferen met dat nieuwe kreng beheers ik totaal niet , vast houden scherpstellen pfff te ingewikkeld , geef mij mijn canon maar , maar goed terwijl ik asn het werk ben heeft hij nog een foto gemaakt en geappt ( dat kan ik wel ) dus bij deze .

11 likes

mooie stalen(?) Illinois, jaren 20?



15 likes

Mooi contrast die geblauwde wijzers met de wijzerplaat.

1 like

Prachtig uurwerk ook, aan het serienummer te zien 1932.
https://pocketwatchdatabase.com/search/result/illinois/5571985

1 like

Bedankt :slight_smile:

Hier nog een leuke, een schoenmakertje aan het werk, de hand met de hamer beweegt op en neer. Ik heb dit horloge niet zo lang geleden aan een verzamelaar overgedaan.

Ook deze is pas van eigenaar gewisseld, een dollar watch, momenteel een.collectors item uit de oude doos,

.

8 likes

Die eerste heeft een Roskopf uurwerk zo te zien. Leuk horloge.

Kleine sleutel horloge (dial 3,2 cm) met zilver kast.

8 likes

jammer dat de urenwijzer is verbogen,ik zou het terugzetten.in de oorspronkelijke stand.

1 like

Nee, dat dacht ik ook toen ik het kocht. maar toen ik het openmaakte en ging restaureren, zag ik dat het een kopie was, de echte roskopff onderdelen paste dan ook niet en heb ik sommige zelf moeten maken. De bewegende arm is gemonteerd op een seconde wijzer schacht, de as is een verlengde tap van het anker.
Je komt nu regelmatig kopie Roskopff uurwerken tegen die als echt worden aangeboden als ik ze tegen kom op markten., dus oppassen geblazen als je een echte in jouw verzameling wil hebben. In de loop der jaren heb ik inmiddels een hele berg Roskopff onderdelen kunnen verzamelen, o.a. heel veel nieuwe balansen en die zijn het meest stuk, bijna niet meer te vinden.

Wat een mooie!
Ziet er nog erg netjes uit

1 like

Nieuwe aanwinst :ok_hand:, op de kroon na is hij volgensmij origineel :grinning:

5 likes

Een paar art deco Lip zakhorloges.

chronometre Lip

Lip cal 402

Lip cal 394

11 likes

Dat is een heel mooie! :+1: Ik heb twee oude polshorloges van Lip, maar een zakhorloge had ik nog niet gezien. Gaaf! :relaxed:

1 like

Dank u! :blush:
Lip horloges zijn vaak voor leuke prijsjes te vinden, helaas is documentatie vrijwel niet te vinden.

1 like

Mooie horloges!
Als je een vergelijkbaar caliber wil als de LIP dan kan je ook nog de Sovjet route op gaan. (die hadden het één en ander van LIP overgenomen)
Ik heb er ééntje maar hier ff een plaatje van een ZIM van internet.

5 likes