Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Cal 9 dus, dank!

2 likes

America, erfstuk. :blush:

2 likes

Nog eentje van de achterkant.

Volledig koper.

Loopt erg goed en netjes op tijd. Ookal heeft hij decennia lang stil gelegen.

2 likes

Erfstukje, geen gegevens van bekend. Loopt nog als een trein.

3 likes

NA :grinning: !

Ik had deze Minerva al in de rattrapante versie:

Maar heb nu ook zijn “gewone” broertje, incl. origineel doosje, aan de verzameling toegevoegd. Beiden zijn zgn sneltikkers, doen een rondje in 10 sec. Me happy!

5 likes

Beste MartijnV, smaken verschillen, Ik ben gek op dikke (zoals u aankondigd ) knollen.Door mijn atrose aan mijn handen zijn ze voor mij ook handelbaarder bij het service voor mij zelf. Ik zie ze graag als leer objecten. Vraag: is dit een koetsiers horloge? Groet Jobo71

Was liefkozend bedoeld hoor :slight_smile: “was sich liebt das neckt sich” .
Geen idee of het een koetsiers horloge zou zijn.

70er jaren Bradley USA Mickey Mouse :grinning:

5 likes

Deze onlangs binnen gekregen voor de verzameling. Wat een mooie uurwerkjes zitten er toch vaak in, mooier dan de voorkant vaak!

8 likes

Mooie aanwinst, Valjoux 76?

1 like

Om eerlijk te zijn, ik heb nog geen idee. Was een koopje op ebay, kon ik niet laten schieten aangezien een Guinand nog op mijn lijstje stond. Zal zo eens gaan zoeken :grinning:

Lijkt hem toch net niet te zijn. Dit is een valjoux 76(volgens google…), meer jewels, andere vorm chronobrug. Maar wat er dan wel in de mijne zit is mij nog een raadsel…

Ja dat was me ook al opgevallen, maar ik kon niks anders vinden dat er meer op lijkt. :thinking:

Heb zelf net deze binnen:


Ik denk dat het een Valjoux 5 is, al zie ik ook hier verschillen in de brugvorm.

Er ontbreken wel een paar onderdelen dus gelijk op zoek gegaan naar een donor en vond een beetje bij toeval deze. Er staan nergens kalibernummers op dus het is een beetje een gok, maar het lijkt mij ongeveer hetzelfde kaliber. :thinking:

5 likes

Als ik het zo goed zie, dan zijn er hiervan nog aardig wat in omloop.
Desalniettemin laat ik ook even de mijne zien…

![DSCN4575|666x500]

Helaas loopt dit horloge (nog) niet. maar zou hem graag aan de praat zien te krijgen.
Heeft iemand nog tips?

2 likes

zo leer je iedere keer weer wat hier !! Blijven toch altijd wel iets hebben die zakhorloges al betwijfel ik of ik er ooit 1 van zal dragen.

1 like

Net ontdenkt dat het een Junghans uit 1930 is.
Als ik hem aan de gang krijg gaat hij wel gedragen worden.
Misschien niet dagelijks maar dan wel op zon en feestdagen.

Bijna zakhorloge… WW2 tool.

In volledig werkende staat. Zo leuk!

Daarnaast heb ik deze oude heer nog, ook in werkende staat.

Het originele koort er nog aan.
Mijn opa gebruikte hem altijd met voetbal kijken.
De beste man is in 89 overleden. Zo lang als ik kan heugen heeft hij hem in bezit gehad. Ik ben van 79

4 likes

Heb ik goed gezien dat er geen spiral is ?

1 like

Scherp, dat lijkt mij idd ook te ontbreken.