Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Mooi exemplaar. :ok_hand:

1 like

het exemplaar van mijn opa!
Helaas niet meer in zo’n uitstekende staat…

6 likes

Net binnen, zo onpraktisch, maar soms kan ik het niet weerstaan.
Schijnt een Revue caliber in te zitten. Zwitsers uurwerk in een Engelse kast. Of Amerikaans, ben ik ff kwijt.

Oké een Amerikaan in Engeland dus.
http://www.vintagewatchstraps.com/blogdennison.php

12 likes

Ik kan de post niet meer wijzigen, maar het is dus een Revue 30 variant.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Revue_30

Geïmporteerd door dit bedrijf dus :slight_smile:
http://www.vintagewatchstraps.com/stauffer.php

1 like

Mochten jullie uitvissen dat eentje van 1934 is, mijn geboortejaar, dan zou ik er graag een bod op doen. Moet wel mooi zijn…

2 likes

Maanden lang kom er niets interessants op de markt voor mijn Minerva verzameling, en vandaag zijn er zomaar twee gearriveerd :grin:

Eerst deze ratrapante met een “productivity” wjzerplaat. Wrs dus in een fabriek gebruik om te timen of er wel snel genoeg gewerkt werd oid… Hij is behoorlijk gebruikt, maar werkt en reset nog netjes. Met dus een productivity wijzerplaat, behoorlijk zeldzaam volgens mij, ik ben er in al die jaren speuren nog nooit een tegengekomen.

Daarna stond pakjesman nummer twee voor de deur met deze. Eentje met een 60 seconden, 60 minuten en 12 uurs wijzerplaat.
En met een originele rubberen Minerva beschermhoes, die zie ik wel eens vaker, maar zijn ook behoorlijk zeldzaam volgens mij.


Dank voor het kijken, de honger is hier weer even gestild :sweat_smile:

8 likes

Heel mooi, vooral die tweede. :+1:

1 like

Dank! Ik heb hem voor de foto maar niet uit het rubber gehaald, lijkt mij niet goed voor 50 jaar oud rubber, maar ben er zeer content mee idd.

Met zo’n rubber hoes blijft de stopwatch langer heel denk ik. :grinning:
Ik heb ooit zo’n hoes gezien voor een Seiko zakhorloge, ik heb de foto bewaard, op de achterkant staat met grote letters Seiko.

seiko blue

6 likes

Moest er ook een hébben…

10 likes

Een NA! Deze kwam toevallig voorbij en kon hem niet laten liggen. Komt vermoedelijk uit 1975, zelfs zakhorloges hadden in de 70s een aparte kastvorm. Ook bijzonder is dat de kast palladium plated is :thinking:

10 likes

Deze Clebar stopwatch laatst verworven. Ik vond vooral de wijzerplaat erg mooi en intrigerend, ik heb namelijk geen idee waar iets met deze indeling voor gebruikt kan worden.

Het uurwerkje is vrij simpel, maar wel met een leuk vakje met reserveonderdelen, die er daadwerkelijk ook nog inzitten.

14 likes

Het is een decimale chronograaf. De streepjes zijn centiminuten, de rode cijfers zijn deciminuten. De zwarte getallen vormen een tachymeterschaal. Het kleine register registreert minuten.

Dat is echt fantastisch. :joy:

2 likes

De andere indelingen snapte ik wel, maar deze niet, bedankt!

1 like

Dat is cool, nog nooit eerder van gehoord dan een horloge zo iets had. :joy:

1 like

Leuk he? Ik zal op een later moment hem eens open maken om te kijken wat er allemaal inzit.

1 like

Is het een excelsior park uurwerk? Die heb ik vaker gezien met een compartiment reservedelen. :sunglasses:

Ik had nog niet gezocht naar het uurwerk, maar volgens de Dr Ranfft is het een Venus 121

image

1 like

Hallo zakhorlogelovers,

Kan iemand mij even op weg helpen? Ik vond deze laatst ergens.
Vermoedelijk uit een gouden kast? En met een gebroken balansas.

Mooie plaat met geblauwde wijzers, maar ongemerkt. Is dit een IWC? En welk caliber is dit? Ik kan nergens een afbeelding vinden met deze fijnafstelling.
Tenslotte, wat is zo’n sloper/opknapper waard? (geinteresseerden binnen het forum mogen zich evt melden via PB)

2 likes

Mikrolisk suggereert inderdaad dat dit een IWC is.

http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Jwc&searchMode=exact&searchWhere=trademark#sucheMarker

De waarde van zakhorlogeuurwerken is over het algemeen gering, net als complete zakhorloges, of dat voor deze ook geldt weet ik niet.

2 likes