Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Dank u ! :blush:

1 like

Mooi man! Ik kreeg hetzelfde merk, dan als ‘half hunter case’ van mijn schoonvader :relaxed:

7 likes

Nog een Waltham… een Hunter uit 1903 met Arabische Dial … :slight_smile:

.

5 likes

Het is eigenlijk een polshorloge , maar omdat het 51mm groot is plaats ik hem maar bij de zakhorloges.:grin:
Het is een opknappertje.

9 likes

Van mijn schoonmoeder, 95 jaar en nog steeds zelfstandig wonend, kreeg ik onlangs dit zakhorloge. Zij vertelde mij, dat dit horloge van haar moeder was geweest. Een zakenvrouw uit Amsterdam en geboren in 1898.
Diameter van dit zakhorloge is 29 mm. Het horloge loopt niet, maar ik ben van plan om het ooit te laten repareren. Ik en erg nieuwsgierig naar de reacties.
Groet. Richard

Uploaden…

9 likes

Ik vergat de gegevens te vermelden, die ik op dit zakhorloge kon vinden.
Binnenkant van de deksel: remontoir cylindre 6 rubis. Callone met de nummers: 198552 en appart het nummer 35.
Tevens: HHH Q 800.
Groet. Richard

1 like

10 likes

Het is een naamloos dameshorloge uit ongeveer 1900-1915.
Zilveren kast (0.800 zilvergehalte) met vergulde rand. (Gallone),
Het heeft een cilinderuurwerk met zes lagerstenen, je komt deze kleine zakhorloges vaak tegen.
De nummers zijn serienummers van de kast.

5 likes

Dan weet ik in ieder geval iets meer. Reuze bedankt, Diashock.
Groet. Richard.

1 like

Junghans Astra

5 likes

Met het bekende kaliber 24.

5 likes

Heel gaaf uurwerk, doet me denken aan een unitas 6497 kwa opbouw, heb je enig idee welk uurwerk in het zakhorloge zit?

M’n Royce was een impuls aankoop tijdens een vakantie in Oostenrijk in 1975. Ik zag hem in de etalage van een juwelier/horlogewinkel in Vilach.
Nu 42 jaar later loopt hij nog steeds uitstekend en een enkele keer draag ik het.

7 likes

ik ken ook een juwelier in Zell am Ziller, waar Royce-jes liggen en elke keer denk ik… why not eigenlijk, zijn degelijke apparaten!

2 likes

TIM watch

5 likes

Mijn Royal London Hunter Open Heart Sun Dial … :slight_smile:

5 likes

11 likes

prachtig zakhorloge. klopt het dat de 8 een forse op het emaille heeft? Dat is erg jammer. succes

beste scudo, wilt u ook een foto van de binnenkant uurwerk showen. Gaaf zakhorloge.vriendelijke groet en bij voorbaat dank

Zojuist een paar maanden gepensioneerd en voor mij als beginnend lid is het ook een hele uitdaging om het uuurwerk zelf te demonteren en te reingen en later weer op te bouwen in de juiste volgorde. Het is voor mij een vorm van ontspanning en een uitdaging. groet Boudewijn.

2 likes