Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

15 likes

Da’s strikt genomen geen zakhorloge :wink:
Maar wel een prachtige rattrapante stopwatch :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Ik weet het, maar de kast heeft wel dezelfde vorm en tja, ik moet ze toch ergens showen :stuck_out_tongue_winking_eye: dus ben van plan dit topic met nog meer van dit spul te gaan vervuilen!

5 likes

Zeker doen :+1: :+1:

1 like

Wel, waarom start je niet een nieuw topic onder de noemer rattrapante.
Daar komen dan vermoedelijk wel hele mooie en aparte exemplaren op die door de leden worden geshowd.
Best leuk om te starten.
Kijk maar hoe het topic horloges met originele doos zo populair is geworden, had ik ook niet gedacht, dus dit is zeker een optie.
dixi

5 likes

Ik heb een supergaaf horloge onderweg met originele doos, uit de 50s van de originele eigenaar. Kan niet wachten om dat in het andere draadje te laten zien :hugs:. Het past zeker volledig in jouw straatje!

Toffe stopwatch Erik @dins1!

3 likes

Goed idee, maar eerst de, in mijn ogen, volgende schoonheid hier delen!

Rattrapante inderdaad, met dus twee los van elkaar te bedienen grote wijzers. De onderste subdial heeft een continu lopende wijzer.

En met een prachtig uurwerk!

4b9892c85402de97db4f708794b4b89b32ecf396_1_666x500 (2)

12 likes

geweldig !!!

1 like

Bij deze dan de volgende!

Lemania Nero, loopt uiteraard prima, rode rattrapante wijzer en ook een heerlijk columnwheel uurwerkje erin!

11 likes

Prachtige Lemania :ok_hand:

Uurwerkje is familie van dat in mijn Tissot zakchrono (die uiteraard ook door Lemania gemaakt is)

8 likes

Ik vindt het identificeren van de chrono uurwerkjes nog steeds erg moeilijk, het lijkt in mijn ogen allemaal ze op elkaar :face_with_raised_eyebrow:

1 like

De meeste herken ik ook niet in een oogopslag, draait meestal uit op vergelijken met bronnen online (ranfft etc.). Maar deze 19 ligne Lemania’s hebben een vrij karakteristieke chronobrug, dus die herken ik wel :innocent:

1 like

Nu je het zegt, dit is een andere Lemania van mij, idd met dezelfde chronobrug.

5 likes

Inderdaad; ook familie :+1: :+1:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Lemania_19N20

1 like

Een lekkere Amerikaanse Art Deco klatsert in goud.

16 likes

Whoow, dat is een hele mooie Waltham

1 like

Vandaag deze twee rattrapante stopwatches om te showen! Beiden Minerva’s, beiden Nederlands geleverd. Links jaren 50/60, rechts een vrijwel identieke, maar dan in een modern jasje uit de jaren 70/80.

Beiden ook met “Taylor patent” op de wijzerplaat. Ik heb ooit eens van @kaleiwan geleerd dat het soms te duur was om Minerva manufactuur uurwerken te gebruiken en dat er daarom door hen uurwerken van andere fabrieken werden ingekocht om in Minerva stopwatches te gebruiken.

Dat is in dit geval ook gebeurd, “Taylor patent” betekend dat er een Excelsior Park uurwerk inzit.

8 likes

@dins1 Erik wat een mooie aanwinst :star_struck: :confetti_ball: :gift: :+1:
Excelsior Park is ook niet de eerste de beste, maar een goede :thinking: tweede, natuurlijk na Minerva uurwerken :wink:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Zijn geen NA’s hoor, ik ben gewoon eens een deel vd collectie op de foto aan het zetten en aan het showen.

Zo nog even aan het werk, 2 klassen toetsen nakijken, als ik daar bijtijds mee klaar ben staat er twee lemanias klaar om vastgelegd te worden.

10 likes