Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Dit is wel een hele mooie !!!

5 likes

:+1: :+1:

Heb zelf geen interesse, Geen onderdelen die ik voor een van m’n Tissot’s gebruiken kan :blush:

1 like

Tijd om op te ruimen…

8 likes

Ja vind ik ook; leg ze eens even netjes recht en zet ze allemaal goed :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Nee, dit Schotse en Scheve is nog de Carnavalsinvloed van het Zuiden :clinking_glasses:

3 likes

Als je verkopen bedoeld… Misschien de quartz uitvoeringen. De overige zijn zeker het bewaren waard. De 2 onderaan/linkerkant zijn echt plaatjes

1 like

Nieuw in de collectie: Hamilton 992 met mainliner kast (links op de foto). Die stond al geruime tijd op het verlanglijstje. De rechter is trouwens ook een 992, van @koen.

9 likes

Je zou haast denken dat je een nieuwe gekocht hebt; zijn die nog steeds leverbaar? :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Een goeie horlogemaker is wel onmisbaar bij dit spul :sweat_smile:

1 like

Geweldig !

1 like

Ha, ha, zal ik ook maar mee doen en starten met de grote schoonmaak.
Ik heb voldoende om op te ruimen.

IMG_3099

20 likes

Pffff dat zijn er een zooi :rofl::rofl::rofl:

1 like

Tja, nog niet eens een derde.

2 likes

11 likes

Wauw, da’s veel :joy:

Hier word ik toch wel een beetje stil van. Hier kan in mijn optiek geen R… of O… tegen op.

Dit is mijn allereerste aanraking met knutselen aan een uurwerk……best spannend maar zo leuk!

7 likes

Vanmiddag een zakhorloge geserviced. Dit is een goedkoop cilindergang horloge met maar 6 robijnen en zat dus redelijk aan de onderkant van de markt destijds.
Jammer genoeg heeft ooit iemand een te lange schroef gemonteerd waardoor bij de 8 het emaille van de wijzerplaat is gescheurd. De wijzers horen niet bij elkaar, maar ik heb nu even geen andere.
Ik heb dit horloge jaren geleden eens gekocht van een DHL koerier die dagelijks bij ons op het werk spullen kwam afleveren. In zijn vrije tijd stond hij altijd met spullen op rommelmarkten.

Ik verwachtte niet veel van dit uurwerk, maar het loopt toch weer.
De kast is van flinterdun 0,800 zilver met rosé goudkleurige randen, wat eigenlijk best leuk is om te zien.

14 likes

Grappig he, zo’n zakhorloge. Ik kan ze wel waarderen. Leuk om aan te werken en te verzamelen.
Netjes gedaan hoor

2 likes