een Longines hunter uit 1909 met cal.19.74 in18K.Verkocht door H.Siemes in Antwerpen.

Mooi man.
bedankt
Had ik deze al laten zien? Kast van een “zilverkleurig metaal”, met een best goed uurwerk, met 15 stenen en een compensatie balans. Leuk anker ook met tegen gewicht. In een deksel staat nog “Stalder”?
mooi !!!
Dank je!
Graag meer foto’s en dan vooral van het uurwerk.
Er zal een relatief modern uurwerk in zitten, zoiets als deze, de incabloc versie.
Horloge van mijn grootvader zaliger, overleden in 1984. Gezien ik het oudste en enige mannelijke kleinkind ben die de achternaam draagt is het mij toegewezen. Merk is WINER, voor de rest ‘antimagnetic’ en ‘swiss made’. Mocht iemand er meer over weten dan hoor ik het graag, zelf al eens gezocht zonder resultaat. Binnenwerk is een eenvoudig mechanisme maar doet het nog prima. Denk zelf ergens periode jaren '70 -'80.
Mooi !
bedankt voor je super mooie woorden
Dat is ook een mooie Cortebert.
Het uurwerk van het Talma zakhorloge lijkt veel op een van Movado.
Nog niet binnen, dus dit is de voorpret.
Een mooie Tissot uit de periode 1900-1920 met een Huguenin kast. Na de ontvangst zal ik wat meer foto’s plaatsen.
Hij past in je zak, maar ik denk toch dat het een horloge voor in de auto is, met een 8 daags uurwerk.
Dat denk ik ook (zie ook post 38 en 41)
Nee, het is een reishorloge. Het zit in edn opvouwbare foedraal.ik heb ooit al eens foto’s ’ laten zien van dit soort uurwerken. In topics
Dat klinkt idd zeer logisch.