Weer wat onderdelen tot iets werkends gemaakt.
Toch leuk om voor een paar tientjes een leuk horloge in elkaar te knutselen.
Weer wat onderdelen tot iets werkends gemaakt.
Vandaag mijn tweede horloge ooit gebouwd.
Heb zelf de lume verwijderd omdat ik dan vind dat de wijzerplaat meer knalt. Deze was wel lastiger dan de vorige.
De wijzerplaat had 4 pinnetjes aan achterkant ipv 2. Was een universele dial zeg maar, dus moest 2 pinnetjes afknippen en afvijlen tot ze “flush” waren met de wijzerplaat. Heb toen de wijzerplaat licht verbogen dus raakte de wijzers de wijzerplaat -_-.
Met een loep van mijn zakmes helemaal recht zitten maken. Wil ik de wijzers er weer op doen, zie ik dat de minutenwijzer ook krom is omdat hij de wijzerplaat raakte. Gelukkig de dial niet beschadigd. Zelfs met een loep niets te zien. Wijzer ook recht zitten buigen weer. Wat een gepriegel, maar het is gelukt. Vind hem weer zeer geslaagd
.
Wijzerplaat is erg lastig mooi op de foto te krijgen. Is in het echt nog veel mooier.
Een wat serieuzer project, mijn interpretatie van de Fifty Fathoms.
Specs:
Dat ziet er goed uit man! ![]()
Dankje Dennis, vind hem persoonlijk ook erg geslaagd. Het oogt ‘bekend’ zonder teveel op één specifiek model te zijn geïnspireerd.
Heb hem gisteren jn het eggie mogen bewonderen. Een erg mooi horloge! Knap gedaan!
De combi van de zwarte besel die terug komt aan de buitenzijde van de wijzerplaat en dat het grijze hart wat dan weer terug komt in die NATO… heel tof!
Thanks Reinier, ik was eerlijk gezegt ook verrast over de vele positieve reacties. ![]()
Bedankt! De gradiënt wijzerplaat uitlopend naar zwart in combinatie met het double domed saffierglas geeft in het echt ook een mooi speels effect. Wil hem in een kleine oplage maken met deze Nato en een FKM rubberen band (moet ik nog definitief bepalen).
Andere wijzers gemonteerd, de vorige vielen door de donkere gunmetal kleur weg tegen de wijzerplaat.
Ik begrijp niet waar het probleem zou kunnen zitten.
Het is toch gewoon een kwestie van met pincet busje op asje plaatsen en voorzichtig aandrukken met plastic staafje of penhoutje.
Andere uurwerken eigenlijk nooit een probleem…maat die Vk63 ![]()