Hallo HF vrienden, show hier je zelfbouw horloge. Ik trap af met 2 zelfbouw horloges. Blijf wel eerlijk natuurlijk, heb ze niet zelfgebouwd maar ben er dik tevreden mee.
Als eerste een RWS met saffierglas, datum op 3 uur en een valavron 92 / eta 2892 copy uurwerk met geschroefde kroon en mooie lume. WR 20 atm. Of de kast ook van RWS is weet ik niet meer. Ben ook maar Calimero .
Als 2e een Ocean7, met een Ocean7 kast en dial en datum op 1/2 5. Saffierglas en een Soprod Newton uurwerk en ook deze heeft mooie lume. WR 20 atm.
Ben benieuwt naar andere zelfbouw horloges, laat ze maar zien.
Dit is dus de RWS, nu de foto’s van de Ocean7 met wat extra foto’s van hoe de banden gemaakt zijn. De zwart metalen band die er nu om zit heb ik zelf uitgekozen.
Excuses, er staan 2 foto’s van andere horloges op die ik er perrongelijk ook op gezet heb, dat zijn die Luminar en de Omikron. Die horen er dus niet bij, sorry maar kan het bericht niet bewerken met mijn TL1.
Jorrieee, ik zei al ben eerlijk heb ze niet zelf gebouwd en ook niet zelf die banden gemaakt. Ben maar Calimero he . Maar dat leer wat je ziet is kamelenleer, voel je verder niets van hoor, geen bulten om je pols
Ja, wat is zelfgemaakt? Er zijn forumleden die horloges echt helemaal zelf maken.
Daar mag die van mij nog niet eens bij in de schaduw staan.
Ik heb eerder een flieger gebouwd met een Unitas 6498 uurwerk. Uurwerkje uit een oud zakhorloge gehaald, dat ik ergens op de kop had getikt. Pracht ding, loopt echt top en heel blij mee.
Onderstaand horloge heb ik samengesteld (dat klinkt eigenlijk beter dan gebouwd) met allerlei onderdelen, die ik op verschillende sites heb gevonden. Ik had dit ST36 uurwerk nog werkloos liggen en dat was een beetje zonde.
Leuk om te doen, maar dragen ga ik hem waarschijnlijk niet. Zo’n ST36 loopt ook verbazingwekkend strak.
Hoi @lassale, dat vind ik al knap hoor ben zelf zo a-technisch al je maar denken kan. Ben best wel jaloers op die techneuten die dat kunnen. Maar zo heeft ieder zijn kwaliteiten .
Die flieger heb je knap gemaakt met een uurwerkje uit een zakhorloge . En ik was zeker benieuwt naar die horloges die samengesteld zijn uit verschillende onderdelen. Wel jammer dat je die met dat ST36 uurwerk niet draagt, ziet er toch netjes uit. Af en toe wat draagtijd geven joh, je hebt hem niet voor niets gebouwd
Zelf de onderdelen bij elkaar gezocht, 40mm explorer kast, wijzers en platen in soorten en maten, en kleuren, en als je nie Exact al je maten weet dan past niets bij/op elkaar !!, een partij eta 2892 gevonden en die erin gezet, en laten afregelen bij de echte horlogemaker , is verstandig !
Leerzaam en ik had er veel voldoening van, na toch ook wel een bak ergernis want als je dit zo maar doet zonder ervaring ( wijzers plaatsen en schroefjes zoeken … ) vraagt het om flink wat geduld. Ik wilde geen hommage maken en zeg nou zelf, dit lijkt toch nergens naar ??
Deze wijzers pasten helaas niet over de uur cijfers heen … dan moest ik een hogere uurpijp hebben, dus ook minuten en seconden hoger. Maar de witte plaat met groene cijfers is ook top.
En toen had ik geen een quartz horloge meer en dat is erg onhandig, want een grab&go klusklok hoort erbij, dus maar weer een simpele quartz duiker gekocht… Lekker bezig zo …
Leuk hoe je het verwoord, maar toch knap dat je van een quartz naar een automaat gaat.
Ik vind dat je die met die witte dial en wijzers toch mooi hebt gemaakt .
Je doet jezelf tekort door te zeggen “lijkt toch nergens naar”. Als ik er aan zou beginnen, komt er echt niets van terecht, alles gaat fout , schroefjes kwijt, wijzers verbogen en ga zo maar door .
Mooi hoe je die foto’s ook gemaakt hebt , die quartz duiker zal wel weer een automaat worden en dan weer een quartz kopen en voor je het weet zet je de mooiste horloges in elkaar
Hoi Stefan, die kan ik mij nog goed herinneren. Die is toch al eens eerder voorbij gekomen. Als ik het goed heb is die dial door jouzelf geschilderd toch, maar toch de hele dial heb je geschilderd? Dit is geen hobby meer maar pure kunst man, daar heeft een hele hoop werk ingezeten en heeft denk ik ook niet weinig gekost. Echt geweldig om te zien, wat een vakmanschap . Zoiets zou ik ook wel willen hebben
Drie jaar geleden zelf gebouwd, ST36 AAA met 41mm kast, veel kleiner lukt ook niet. Was leuk om te doen, een iets anders dan een Seiko mod. Goed uurwerk ook, loopt ca +3 seconden.
Jammer alleen dat ik niet iemand blijk te zijn voor einzeigers… Daarom staat hij nu ook in het blauwe deel. Maar toch ook hier nog even showen. Het grappige vond ik ook wel de combinatie van einzeiger en secondewijzer.
Netjes gemaakt die Einzeiger, zeker ook met die seconde complicatie… Goed uurwerk zit er ook in. Tja Eta kan natuurlijk nooit missen . Heb je die band ook zelfgemaakt? Is geen slap bandje lekker stevig. Ik zag hem in het blauw staan tegen je inloopkosten, misschien handig om prijzen bij de onderdelen te zetten zodat ze zien wat het allemaal gekost heeft. Maar al met al, knap hoe je het horloge gemaakt hebt