Show hier je zelfgemaakte bandjes

Onder het mom van " wat je zelf doet doe je meestal beter " ben ik vandaag maar eens aan de slag gegaan om zelf een passend bandje te maken voor mijn Anonimo.
Velen onder jullie zullen zich afvragen waarom er zelf aan beginnen als je voor een paar tientallen euro’s keuze zat hebt in alle mogelijke kleuren en materialen maar de Militare is een uitzondering.
Aangezien de korte kant van de band een uitsparing nodig heeft om de kroon op 12u te vrijwaren en waarschijnlijk is dat de reden dat er zich blijkbaar niemand bezig houd met het maken van aftermarketbandjes specifiek voor dit model.
Na enkele filmpjes bekeken te hebben voelde ik mij klaar voor het echte werk :sunglasses:
Snel op de fiets voor een tube lederlijm en een setje mesjes.
Vrouwlief vriendelijk verzocht om tussen alle handtassen , schoenen , riemen en andere lederwaren iets uit te zoeken waar ik mijn acute fabricatiedrift op mocht botvieren en tot mijn grote verbazing bleek er buiten een paar kinderschoenen en een versleten paar Birkenstock sandalen niets te anders te zijn waar ik het mes mocht inzetten …
Ach , aangezien het toch maar een proefproject ging worden ging ik aan de slag met de slippers :joy:
Twee uurtjes later zit de sandaal om de pols en ik moet zeggen dat het resultaat mij echt bevalt , wat vinden jullie ervan en graag zie ik jullie creatie’s verschijnen !

27 likes

gaaf hoor en makkelijk als je gouwe handjes hebt… die ontbeer ik dus… :slight_smile:

1 like

Niet slecht, de rest van het gezin weigert nu zeker de schoenen uit te doen? :smiley:

7 likes

Ik vind het netjes, een echte Birkenstock :grinning:

1 like

Ziet er netjes uit! @Hendrixxx

1 like

Het is nu net of je op je eigen foto reageert :wink:

2 likes

Waar videotutorials wel niet goed voor zijn, mooi resultaat!
Zelf begin ik niet aan klein priegelwerk omdat dit alleen maar opengesneden handen en frustratie oplevert (met groot kluswerk ook trouwens maar daar kom ik nog wel met resultaat).

2 likes

Voorwaar niet verkeerd mijn beste!

1 like

;D

9 likes

Zo beter meneer Piede? :laughing:

2 likes

Werk van een vakman , dat zie je zo !!!
Mijn volgende bandje zal ook beter afgewerkt zijn natuurlijk , al doende leert men …
Heb nog een ding nodig om de kantjes netjes te tollen en ik vraag me af of er geen speciaal gereedschap bestaat om het leder van dikte te maken op de plaatsen waar de pushpin komt en waar de verlijming gebeurt , heb dit nu met een scalpel gedaan maar is wel een beetje “tricky”

1 like

Qua horloges ben ik van het design en van de ouwe meuk en helemaal niet van de horlogetechniek. Wat er onder de motorkap zit snap ik niet en het interesseert me trouwens niet zo. Maar ik ben wel een knutselaar en maak graag iets met mijn handen. Een mooie tuin, een keramisch beeld en soms ook een horlogeband.

Om aan vintage leer te komen – passend bij mijn oudere horloges - heb ik op de rommelmarkt diverse oude tassen gekocht en gesloopt tot bruikbare stukken leer. Ik vind het een leuke uitdaging om met de band het karakter van een oud horloge te versterken. O ja, en ik houd niet van contrasterende stiksels, vooral niet van die witte, veel te sportief. Dat leidt maar af.

Hieronder wat foto’s.

13 likes

Dank je! Maar dat heeft bij mij ook aardig wat bandjes gekost, voordat het er zo uitzag :wink:

1 like

Ik zou het niet kunnen… netjes gedaan hoor!

1 like

4 likes

Jij kan er duidelijk ook iets van , ben intussen naarstig op zoek naar vers leder

Heeft er iemand ervaring met onderstaande ?
Lijkt me wel wat om het schalmen op een professionele manier uit te voeren