Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

9 likes


Humor kreeg bij deze horloges cccp munten erbij en oude condooms die aan soldaten werden uitgereikt. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

10 likes

Kunnen we van die condooms nog een testrapport verwachten?

2 likes

Dat is wel geinig inderdaad!

Is niet perse nodig hoor “Bill”. Die kleine zwarte letters betekenen “rubber”. De kleine rode tekst betekend, “gecontroleerd door elektronica”. Dus absoluut veilig! (O ja, zie ook nog geldig tot 94 staan.)
Toch handig die Russische cursus, ik zal de juf donderdag even vragen of ik het goed vertaald heb. :wink:

2 likes

Zo! Naar aanleiding van een andere Copernic topic vandaag nog even patsen met z’n verse bandje…

10 likes

Opnieuw bevestiging van goede communicatie van Meranom gekregen. Na de feestdagen post drukte, rond 11 uur vanmorgen, een retour aanvraag ingediend op de website van Meranom. 17.00 zag ik een antwoord mail van Dmitry met instructies en aanwijzing om voordelig te verpakken en een verwijzing naar PayPal dat ik waarschijnlijk retour sturen vergoed kan krijgen. Keurig!

Goede reis dan maar beste SE. Je liep zo zeldzaam exact! Beter dan mijn Omega’s, m.u.v. de f300. :disappointed_relieved:

6 likes

Kijk, die man denkt gewoon met je mee. Ik had me een tijdje geleden voorgenomen om alleen daarom al voortaan al m’n spullen bij hem te kopen.
Helaas had hij de 110 die ik wou niet meer dus die heb ik bij Komandirskie gekocht. Scheelde ook nog wel wat.
Hopelijk komt ie snel met een oplossing en kun je weer genieten van je SE.

2 likes

Hans aangezien jij Russoloog bent. Is dit nou alleen een opwind of ook automaat? Ik heb die info blad met meest voorkomende woorden gebruikt maar kom er niet helemaal uit.

1 like

Het is een Luch. МЕХАНИЗМ staat voor “mechanisme”(loopwerk), type 1801.1H. Geen automaat maar een handopwinder.

De tekst onderaan (КРЫШКА ИЗ НЕРЖАВЕЮЩЕЙ СТАЛИ) betekent “Roestvrij stalen deksel”, de Russische versie van “Stainless steel back”.

1 like

Merci beaucoup

Ben in een Russische bui, deze week! :ru:

8 likes

De Raketa “Big Zero”. Om onduidelijke redenen nooit op de kop getikt. Hoe loopt dat 18.000 bph uurwerkje nou?

Tja, als ik eerlijk moet zijn - als een ouwerwetse wekker :wink:
Dit is mijn derde exemplaar, de eerdere pogingen hielden er snel mee op, maar werden probleemloos omgewisseld door de verkoper.
Ik zeg: zo’n Big Zero hoort er heus bij voor de ware liefhebber van Russen, al was het maar om de prachtige bezorg belevenis van pakjes uit Chocowakije en soortgelijk onherbergzame oorden… :genie:

4 likes

7 likes

Ik kan sinds vandaag, met dank aan de snelle afhandeling @dins1, hierover meepraten! Gisteravond kreeg ik even zorgen dat 'ie zou gaan lopen als een

maar dat valt reuze mee! Is best stil eigenlijk! Deze is trouwens wel in ontzettend goede staat (:smiley:) , dus misschien ligt het daaraan. Hoe accuraat hij is kan ik nog niet zeggen, maar met die korte wijzertjes is het toch geen precisietool.

Verder ben ik echt super enthousiast, moet je nou kijken!


Is toch een super sympathiek horloge?

10 likes

Zekers! En uniek in z’n soort, word er steevast vrolijk van :hugs:
Met wekker doelde ik meer op het ‘tikke-takke’ geluid, niet zozeer het volume. Nu vind ik dat vrij charmant, al geeft het inderdaad niet bepaald de indruk van een…

1 like

Ach so! Ja 2.5hz klinkt inderdaad wel wekkerig.


Deze besteld ben benieuwd.

4 likes