Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Oeps, te snelle afdaling. Nee dit is de 54. Had ik geopend vanwege stofje op de display. Lukte prima. Alleen de batterij was een uitdaging. Die sprong steeds weg. Toch leuk die electronica, voor de verandering.

6 likes

Ha ha, die combinatie kwam ik nu ook weer tegen :sweat_smile:

Mazzel hoor, met één batterij.
De mijne lust er twee en daarvan moet er een met de plus boven en een met de min boven, anders geen stroom :sweat_smile:

Veel plezier daar op de Mont Ventoux :wine_glass:

1 like

Eigenlijk is het geen eerlijke strijd want het Rolex topic heeft maar 1 merk en hier mogen er heel wat merken getoond worden :innocent::innocent::innocent:

Kleine teaser, de deksel is 6.2cm breed :smiley:

2 likes

Dat is heel breed, beste Skyge! ??? :thinking:

Waarschijnlijk m’n favoriete horloge uit mijn (kleine) collectie op dit moment.

13 likes

Mooie mijlpaal zo’n volgelopen topic :grin:
Vandaag lekker op rubber met dat warme weer.

11 likes

niet één, maar twee waterproof stopwatches. Een vroege 60’s en late 80’s :yum:
Van de vroege mis ik de locking ring nog welke de verkoper vergeten was, hoop dat het alsnog wordt opgestuurd.

13 likes

Ik dacht eerst aan een Agat duik horloge. Die zijn ook lomp groot. Maar blijken max iets van 54 mm te zijn. Raadsel opgelost! :wink:

2 likes

16 likes

Als er iets is waar ik een hekel aan heb dan zijn het wel krassen en putjes.

Ik heb dan eindelijk mijn stalen Polet bandje binnen (ander model dan die van @DeRaaf).
Ik had beter niets kunnen bestellen want dat ding is aan beide kanten voorzien van putjes en krassen.

Ik heb de verkoper gisterenavond al bericht, die vraagt om foto’s, ga ik ook zo maken en sturen.
Zo langzamerhnd geen zin meer om “zaken” te doen met deze Ebay verkoopster, want ze leverde ook al eens een Slava SL105 met kras achterop en waarbij je bij het opwinden van dat ding, een “krr” “krr” gevoel krijgt bij het draaien van de kroon. Of er ook nog eens geluid aan te pas komt bij dat ge- “krr-krr”, kan ik niet zeggen (auditief beperkt).

Bandje zou ik trouwens afraden aan een ieder, want het is totaal niet flexibel. Dragen zit er gewoon niet bij, zo stug is het. Die schakels zitten zo nauw aan elkaar, dat je het d.m.v. buigen gewoon kapot zou kunnen maken. Jammer, want zonder beschadigingen oogt het als een mooie band.

1 like

Ik ben nog altijd blij met de aanschaf. En hoe vaker ik het draag hoe soepeler het bandje wordt … zou het bijna comfortabel durven noemen.

Jammer van van de krassen en putten … maar de mijne moest echt even door zijn “nieuwigheid” heen geholpen worden. Schakels bewogen een beetje stug.

10 likes

Stugheid is er wel uit te krijgen. :wink:

Maar is waar hoor. De schakels bewegen wat stroef. Maakt me niet veel uit. Vond de originaliteit leuk. Zo staan die oude Shturmanskies ook in de Poljot brochures van de jaren 80/90.

8 likes

14 likes

Mooie combi zo, Mark! :+1:

2 likes

Ik heb de verkoper gisterenavond de foto’s opgestuurd. Direct al liet hij weten dat hij een nieuw bandje op zal sturen omdat dit niet de bedoeling is. Nu maar eerst eens aanzien. Als ik een nieuw, schadevrij bandje ontvang, dan is dat nog netjes opgelost.

Ik heb trouwens een geheel ander bandje dan jullie. Vanwege de flexibiliteit had ik beter die van jullie kunnen nemen.

Ik heb trouwens ook mijn K-65 ontvangen. Wat een prachtig ding en dat lederen bandje is ook van hoge kwaliteit.

2 likes

Welke stalen band bedoel je dan? Ik ken niet zo heel veel Poljot merkbanden die voldoen aan wat je beschrijft. Is het deze (het eerste plaatje)?

http://polmax3133.com/gallery9209.html

1 like

10 likes

Deze is het: https://i.ebayimg.com/images/g/1IcAAOSwQ7lcY-NA/s-l1600.jpg

Ik heb hem afgelopen dagen proberen te vinden op Google, maar hij schijnt inderdaad niet zo heel erg bekend te zijn. Verkoper heeft nog niets opgestuurd, zal vandaag wel weer even moeten mailen.

Mijn K-65 windt trouwens hetzelfde op als de Slava SL105; met dat “krr krr” gevoel. Zal wel gebruikelijk zijn bij sommige opwindhorloges?